מחירי הדלק צפויים לרדת עד יום רביעי בחצות בחצי שקל. משרד האוצר פרסם להערות הציבור את הצו להורדת הבלו על הסולר והבנזין שיוביל להפחתת מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. הצו קובע כי המחיר הסופי לצרכן עבור ליטר בנזין יופחת החל מה-13 באפריל ועד ל- 31 ביולי ואילו על הסולר ותזקיקים דומים (כגון: ביודיזל, תחליפי דלק ושמני סיכה) תחול ההפחתה של חצי שקל לליטר החל מ-1 במאי ועד ל-30 ביוני.
מחיר הדלק לצרכן יוזל לאחר חתימת שר האוצר על הצו, שתתאפשר לאחר אישור המקור התקציבי להפחתה בוועדת הכספים של הכנסת הצפויה להתכנס לדיון בעניין בשבוע הבא - ככל הנראה ביום רביעי. למרות המשבר הפוליטי, לקואליציה יש רוב בוועדת הכספים ולכן היא צפויה לאשר את הצו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

יצוין כי פרישתה של ח"כ עידית סילמן לא משפיעה על הרכב ועדת הכספים, שבה לקואליציה עדיין רוב של שני ח"כים, וכמו כן לא נראה שגם חברי אופוזיציה ינסו להתנגד למהלך.
כאשר תאשר הוועדה את ההפחתה, המחיר יעמוד על 6.94 שקלים לליטר אוקטן 95 בשירות עצמי, לעומת מחירו כיום, שעומד 7.44 שקלים.
כזכור, שר האוצר הודיע השבוע כי מס הבלו על הדלק יפחת, לאחר שמחירי הדלק עלו שוב ושוב זה מספר חודשים, בין היתר בשל המלחמה באוקראינה. למעשה, מחיר הדלק גבוה כעת ב-1.40 שקלים לעומת חודש אפריל לפני שנה. רק מראשית השנה עלה כבר מחיר הדלק ב-18% וכעת מדובר בהפחתת המחיר מ-7.44 שקלים ל-6.94 שקלים, הפחתה של כ-6.5%.
ההפחתה הנוכחית היא בגובה 43 אגורות ממס הבלו ושבע אגורות נוספות מהמע"מ. לכן, המחיר המירבי לליטר באילת יירד רק ב-43 אגורות ויעמוד על 5.93 שקלים במקום 6.36 שקלים כיום.
במסיבת העיתונאים שקיים אמר ליברמן כי בהתאם להכנסות המדינה בחודש הקרוב ובמידה שמחיר חבית הנפט בעולם ימשיך להאמיר גם החודש, הוא ישקול הפחתה זמנית נוספת של המס על הדלק. במקרה כזה, גם להחלטה כזאת צפוי רוב בוועדת הכספים של הכנסת, משום שלא ניתן לפזר את הכנסת בעת הפגרה.
שיעור המס על הדלק בישראל הופחת בפעם האחרונה באפריל 2012, על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר דאז ד"ר יובל שטייניץ, לאחר שהמחיר הרקיע לשיאים חדשים. השיא בכל הזמנים היה אז 8.25 שקלים לליטר 95 אוקטן בשירות עצמי. המס הופחת אז שנית בתוך חודש ב-15 אגורות ומחיר ליטר דלק נקבע על 8 שקלים, במקום 8.15 שקלים לפני ההפחתה במס.
פורסם לראשונה: 10:09, 07.04.22