בין אם אתם משפצים או מתכננים מטבח חדש, גם דבר זניח כמו טוחן אשפה, יכול לעלות לכם ביוקר אם לא תדאגו לתשתית מתאימה. עובי צינור לא מתאים, למשל, יגרום לסתימות חוזרות ונשנות. מה עוד חשוב לבדוק? לפניכם במדריך.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה הגודל של פתח הניקוז בכיור שלכם?

לפני שאתם ממהרים לבחור כיור ולהתאים את פתח השיש אליו, קבלו החלטה האם אתם מעוניינים בטוחן אשפה. גם אם בשלב זה, אינכם מעוניינים בו, ייתכן שבעתיד תחליטו שכן, ושווה לעשות הכנות לכך מראש. אם בחרתם שכן, עליכם לבחור בכיור עם פתח ניקוז גדול מספיק.
"רק כיור בסגנון אמריקאי עם ונטיל (הטבעת מברזל בפתח שבתחתית הכיור) של 3 צול, יאפשר לכם להתקין טוחן אשפה", אומר שחר בוזגלו, אינסטלטור באתר "המקצוענים". "אם אינכם בטוחים, תמיד תוכלו לצלם את הפתח, ולשלוח אותו לאינסטלטור ליתר ביטחון".

דאגו מראש לסיפון מתאים

כדי למנוע מצב שלאחר התקנת הסיפון, תצטרכו להחליף אותו, דאגו מראש לבחור בסיפון המתאים להתקנת טוחן אשפה. "הסיפון הדרוש הוא סיפון מסוג S, שגם הוא סיפון אמריקאי", מציין בוזגלו.
ומה לגבי אנשים שמעוניינים גם להתקין מדיח במטבח?
בוזגלו: "במקרה כזה, יש צורך בסיפון שכולל גם הכנה למדיח וגם הכנה לטוחן אשפה. גם אם בשלב ראשוני, לא תתקינו מדיח, כדאי שההכנה תהיה קיימת שם. אחרת, תצטרכו לחפש חלק מתאים במיוחד, או להיאלץ להחליף את כל הסיפון".
לדבריו, "התוספת של ההכנה לסיפון זניחה, ונעה סביב 50 שקל אם דואגים לה מראש. אם תצטרכו להחליף את כל הסיפון, המחירים יזנקו ויכללו גם את עלות הפירוק וההתקנה מחדש, מה שייקר את כל העניין בכ-350 שקל, שהם בהחלט הוצאה מיותרת, במקרה זה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

דאגו לנקודת חשמל בזמן

"כבר בשלב שיפוץ או בנייה יש להעביר כבל חשמל ולמקם נקודה באחד מצדי ארון המטבח, או שקע קבוע בקיר, ולדאוג למתג הפעלה במיקום שיהיה לכם נוח לעבודה במטבח", מסביר בוזגלו. "הכנה זו מתבצעת על-ידי חשמלאי, ולא אף בעל מקצוע אחר".
לדבריו, "יש להקפיד על מרחק של לפחות 30 ס"מ מנקודת המים, ולמקם אותה רק לצד שקע המים: לא מתחת ולא מעל, מטעמי בטיחות, בשל הקרבה של מים לחשמל".

ודאו שיש מיקום למתג, או דאגו לקידוח בשיש

עוד הכנה שנדרש לדאוג לה מראש, הוא מיקום המתג. הפתרון האידאלי הוא לדאוג למתג על הקיר מראש, כבר בשלבי תכנון מטבח חדש.
ואולם, אם אתם מוסיפים את טוחן האשפה למטבח קיים, ואין לכם חור מובנה בכיור החדש שרכשתם, תצטרכו לדאוג לקידוח של חור קטן בכיור או בשיש.
"לשם כך, בעל המקצוע המתאים הוא מתקין שיש, המגיע עם המכשור הנדרש לביתכם", מציין בוזגלו. "אין טעם לשלם על ביקור מיותר לאינסטלטור או למתקין מטעם החברה המשווקת את טוחני האשפה, לפני שווידאתם שיש חור מתאים לכך".

רוצים למנוע סתימות בעתיד? דאגו לצינור עבה מספיק

אחת הסיבות לנזילות מים חוזרות ונשנות, שמאלצות דיירים להזמין אינסטלטורים בקביעות, היא התקנה לא מקצועית של הצנרת.
"יש לוודא שהצינור בקוטר של 63 מ"מ או 75 מ"מ, ולא דק מכך", מדגיש בוזגלו. "במקרים שבהם מותקן צינור צר יותר (לעתים בגלל התקנה של הקבלן המבצע של הבניין), יש נטייה לאוכל להיתקע, ולסתימות מיותרות".
עוד כתבות בנושא:
3 צפייה בגלריה
שימו לב כמה מקום טוחן אשפה תופס מתחת לכיור
שימו לב כמה מקום טוחן אשפה תופס מתחת לכיור
שימו לב כמה מקום טוחן אשפה תופס מתחת לכיור
(צילום: shutterstock)

אל תמקמו מגירות מתחת לכיור

כבר בשלב תכנון המטבח, עליכם לקחת בחשבון את עניין טוחן האשפה. אם אתם בשלבי חידוש מטבח, ייתכן שתצטרכו לעשות שינוי בחזית ובחלוקת הארון שמתחת לכיור.
בוזגלו: "יש להימנע ממגירות מתחת לכיור, ולהשאיר את הפתח שמתחת לכיור ריק, שכן טוחן אשפה תופס בין 40 ל-50 ס"מ גובה, וצריך להשאיר ממילא עוד שטח לסיפון".