רק כאשר חודש מרץ כבר עומד להסתיים נזכרו במשרד האוצר להחליט על פיצויים מוגדלים לעסקים ביישובי קו-עימות בצפון שיינתנו גם לחודשים ינואר-פברואר 2024. כך הודיע הבוקר (שלישי) משרד האוצר, שהעמיד את המתווה להערות הציבור.
לפי הודעת האוצר, יתווספו לעשרות היישובים גם יישובים נוספים שייכללו במתווה התשלום לחודשיים הראשונים של שנת 2024: כפר ורדים, בוקעתא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ, שיוכרו כיישובי ספר למשך שנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קצרין
קצרין
קצרין
(צילום: אביהו שפירא)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם לפיכך הבוקר להערות הציבור תקנות המאריכות את זכאותם של עסקים ביישובים באזור קו העימות בצפון הארץ לפיצויים מוגדלים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל הלחימה גם לחודשים ינואר-פברואר 2024.
בהתאם לתקנות שאישרה ועדת הכספים של הכנסת, עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של מערכת הביטחון זכאים לפיצויים מוגדלים עבור החודשים אוקטובר - דצמבר 2023. עסקים אלה זכאים לבחור בין פיצוי מוגדל בגין ירידת המחזורים לפיצוי במסלול "שכר", בסכום קצוב של 520 שקלים ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון.
כעת מוצע לקבוע כי עסקים ביישובי קו העימות בצפון יהיו זכאים לפיצויים אלה גם בגין החודשים ינואר - פברואר 2024. רשימת היישובים הזכאים כוללת יישובים שבהם נתן פיקוד צפון הנחיות מיוחדות אשר הגבילו באופן משמעותי, רציף ולאורך זמן את הפעילות הכלכלית של יישובים אלו בחודשים ינואר - פברואר 2024, לצד היישובים החדשים שנוספו, כאמור לתקופה של שנה. כניסתן לתוקף של התקנות ושל הודעת שר האוצר מותנית באישור ועדת הכספים של הכנסת.