יוניקורן הסייבר WIZ בדרך לגיוס של מאות מיליוני דולרים לפי שווי שיעלה על 10 מיליארד דולר, כך על פי דיווח בפייננשל טיימס (FT). בחודשים האחרונים פנו לחברת הסייבר הישראלית מספר משקיעים חדשים שהציעו להשקיע בחברה שכעת בוחנת את ההצעות. מרבית המשקיעים בשלבים אלה מבקשים לקבל תשואה מהירה שתייווצר אם וויז תצא להנפקה בשנים הקרובות.
WIZ פירסמה לאחרונה שהיא הגיעה ל-350 מיליון דולר במכירות שנתיות, חמש שנים לאחר הקמתה. בנוסף מינתה החברה לאחרונה את דאלי ראג'ק שהיה בכיר בזיסקיילר לנשיא החברה וסמנכ"ל התפעול. המינוי שלו נתן לחברה הישראלית הכרה נוספת והביאה משקיעים נוספים שמביעים עניין בחברה.
1 צפייה בגלריה
מייסד Wiz אסף רפפורט
מייסד Wiz אסף רפפורט
מייסד Wiz אסף רפפורט
(עומר הכהן)
בגיוס האחרון שלה ב-תחילת 2023 היא גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר. החברה מעסיקה כיום 650 עובדים, מתוכם 150 בישראל. את וויז הקימו המנכ"ל אסף רפפורט, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה, סמנכ״ל הטכנולוגיות עמי לוטבק וסמנכ״ל המחקר והפיתוח רועי רזניק. הצוות כולו עובד יחד במשך יותר מ-20 שנה - בין השאר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.
החברה מאפשרת לצוותי אבטחה ופיתוח לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחודרים בין שכבות הענן השונות. הטכנולוגיה סורקת את סביבת הענן, על כל השכבות השונות שבה, באמצעות התממשקות פשוטה ב-API. כך מתבצע ניתוח עומק של המשאבים בענן, כולל מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה, ומזהה חולשות ונוזקות. לבסוף, היא משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר בענן על ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם.