קבוצת גולף מצאה פתרון לבעיית עדיקה המדממת. גולף מתכננת למחוק את עדיקה מהמסחר על ידי הצעת רכש לציבור, ולמזגה לתוך החברה. הצעת הרכש תאפשר לה להיות בעלת 100% בעדיקה, וחיסכון בהוצאות על ידי מיזוג פעילויות שונות ברכש, במטה וכו'.
גולף הודיעה הבוקר (שלישי) כי תרכוש את מלוא הון המניות המונפק והנפרע של עדיקה, בדרך של עסקת מיזוג הופכי, וכנגד תמורה במזומן אשר תשולם לכלל בעלי מניות החברה. כמו כן דיווחה כי עקב מצבה הפיננסי היא מעריכה כי קיים ספק של ממש ביחס ליכולתה לקבל אשראי בנקאי או חוץ בנקאי בתנאים סבירים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גולף, עדיקה
גולף, עדיקה
גולף, עדיקה
(צילום: יובל חן)
עדיקה, אתר האופנה האון ליין הישראלי הראשון בראשות המייסד דדי שוורצברג, היה הצלחה מסחררת בראשית דרכו, בעיקר אצל צעירות, אך סכסוכים בין בעלי המניות והחלטה שגויה בדיעבד לצאת לארה"ב, דרדרו את תוצאות החברה.
ב-2015 רכשה גולף את השליטה בעדיקה תמורת 40 מיליון שקל, והנפיקה אותה בבורסה שלוש שנים לאחר מכן לפי שווי 170 מיליון שקל. כיום החברה נסחרת לפי שווי של 38.5 מיליון שקל בלבד, והפסידה ברבעון האחרון 11 מיליון שקל. ההפסד בכל 2021 הסתכם ב-53 מיליון שקל.
עדיקה מפעילה מלבד אתר האון ליין גם 14 חנויות פיזיות, והיא מתכוונת לשמור את הפעילות בארה"ב על אש קטנה בלבד, ולנסות למצוא לה שותף מקומי ולחזור להתמקד בשוק בישראל.
בשלב זה עדיין לא נקבעה התמורה שתוצע לציבור מחזיקי המניות, והיא תקבע בהתאם לשווי השוק של החברה. עוד דיווחה גולף כי היא צופה המשך ההרעה בתוצאות עדיקה: תחזית לתזרים שלילי מפעילות שוטפת למחצית השנייה של 2022, זאת למרות העמקת תוכניות ההתייעלות שמיישמת החברה מזה מספר רבעונים. בנוסף, החברה צברה עודפי מלאי שכדי להיפטר מהם נמכרו מוצרים במחירים נמוכים מהרגיל וגרמו לה להוצאות עודפות.
נועם מלניק, מנכ"ל עדיקה: "מיזוג עם גולף יסייע לעדיקה לחזק את מעמדה העסקי והפיננסי של פעילותה תוך כדי אופטימיזציה של תהליכים מסחריים ושיתופי פעולה עסקיים, וכן יביא להפחתת עלויות שוטפות בצורה מהותית. אני מאמין מאוד בעדיקה, בפוטנציאל הטמון בה וביכולתה להיות שחקנית מובילה בשוק האופנה הישראלי. שילובה בתוך קבוצת גולף, מהקבוצות המובילות בתחום, והצפת ערכים סינרגטיים בין החברות יעניק לעדיקה יתרונות רבים".