קבוצת קסטרו הודיס פירסמה את דוחותיה לרבעון השני, מהם עולה שהרווח נקי צלל ב-59% ל-23.2 מיליון שקל, לעומת 56.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות ירדו ב-6.2% לסך של 504 מיליון שקל, ומגזר הקוסמטיקה עבר להפסד.
למרות זאת, מניית הקבוצה עולה כעת במסחר בבורסה בתל אביב ב-13.5%. הסיבה לכך טמונה בהודעת החברה כי תחלק דיבידנד חריג להיקף לבעלי המניות בסך 200 מיליון שקל, שהלהיב את המשקיעים. הדיבידנד יחולק ב-14.9.2025. בין השאר, חלוקת סכום כה גדול מקופת החברה מעידה על ביטחון בעלי השליטה כי המשיכה לא תפגע בחוסנה הפיננסי לאור אמונתם בתוצאותיה הטובות בהמשך.
החברה מסבירה את הפגיעה בתוצאותיה והקיטון במכירות שנבע בעיקר מסגירת החנויות ל-12 יום במהלך מבצע "עם כלביא". עם זאת, החברה מתעודדת מהנתון שמכירות בחנויות הזהות עלו ב-1.3%. גם הפדיון הממוצע למ"ר של כלל המותגים הסתכם ברבעון בסך של 2,192 שקל, עליה של 1.9%. כמו כן, החברה מדווחת כי בתקופה שלאחר המבצע נרשמה עליה של 13% בקצב ההכנסות. הרווח התפעולי ברבעון השני נפגע וירד ב-31%.
יאיר אוחיון, מנכ"ל קבוצת קסטרו, אמר: "ההכנסות ברבעון השני ובמחצית הראשונה קטנו בהשפעת המלחמה, במהלכה נסגרו החנויות ל-12 יום. השפעה זו קוזזה על ידי עליה במכירות החנויות הזהות של הקבוצה. למרות זאת, חווינו פתיחה חזקה לרבעון השלישי. מאז תום המבצע ועד בסמוך למועד פרסום הדוח, הקבוצה חוותה התאוששות בקצב ההכנסות שבאה לידי ביטוי בעליה במכירות חנויות זהות. כל הגורמים הללו נותנים לנו בטחון בפוטנציאל הצמיחה של הקבוצה בהמשך השנה בוודאות גבוהה שמאפשרת לנו להמשיך להשקיע בפיתוח כל המותגים ולחלק דיבידנד מיוחד".
יש לציין כי לקבוצה נגרם הפסד בסך 3 מיליון שקל בשל הפעילות של איב רושה - מותג הקוסמטיקה הצרפתי שקסטרו תכננה להכניס לארה"ב, ולבסוף הוחלט למכור אותו רון רוטר, מנכ"ל קסטרו לשעבר.
מי שהרוויח כתוצאה מפגיעת המלחמה בתוצאות הוא הצרכן. החברה מסבירה כי הירידה בסך 6.4% ברווחיות הגולמית שלה היא כתוצאה מהעמקת ההנחות לצרכן בכל מותגי ומגזרי החברה, על מנת להקטין מלאי שעלות האחסון שלו גבוהה והצטבר בעיקר כתוצאה מסגירת החנויות במלחמה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פורסם לראשונה: 12:36, 27.08.25







