דפוס בארי, שבבעלות קיבוץ בארי, פנה לרשות החברות בבקשה לדחות את מועד מכרז הפרטת הדואר בחצי שנה. זה הזמן הנדרש לפי הצפי לדפוס בארי כדי להתאושש מהמתקפה והטבח שעבר הקיבוץ ב-7 באוקטובר ולחזור להיקפי פעילות מלאים. הדפוס חזר לפעול בשבוע שעבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
דפוס בארי, שמייצר ומשלח מעטפות חיוב לצרכנים עבור גופים כמו חברת חשמל ועוד, הוא אחד המתמודדים על המכרז של המדינה להפרטת הדואר. יש לציין שמועמדותו עומדת למבחן ברשות התחרות, משום שבבעלות דפוס בארי גם חברה בשם מסר להפצת משלוחי דואר, ושותפות בחברת "בר הפצה" שמפיצה חבילות ומתחרה בדואר ישראל.
1 צפייה בגלריה
האסון של משפחת הברון מקיבוץ בארי
האסון של משפחת הברון מקיבוץ בארי
החורבן בקיבוץ בארי בעקבות המתקפה הרצחנית
(צילום: טל שחר )

רשות התחרות, שצריכה לאשר את מועמדות דפוס בארי, הודיעה כי דחתה בינתיים את הכרעתה בנושא בגלל האירועים הקשים, כך שלא ידוע אם דפוס בארי יוכל להתמודד. אחת האפשרויות היא שרשות התחרות תקבע כי הדפוס יוכל להתמודד בתנאי שייפטר מאחזקותיו בחברות ההפצה המתחרות בדואר, במטרה לשמר תחרות בענף ולמנוע ריכוזיות יתר בידי בארי.
בן סוכמן, מנכ"ל דפוס בארי: "בעיניי זכייה בדואר ישראל יכולה להיות סיפור מדהים. איך קיבוץ בארי, אחרי כל השבר הזה, הופך להיות בעלים של דואר ישראל. אבל לשם כך אני נזקק לזמן כדי להחזיר את הדפוס לפעילות מלאה. אני מבקש זכות הוגנת להשתתף במכרז אבל תנו לי זמן להשתקם. אני מפחד שיעשו מחטף והמכרז יצא לדרך בלעדנו .
"ביקשנו כעת מהמדינה לדחות במספר חודשים כדי שנוכל להתארגן בצורה מיטבית למכרז. ברור שלא נוכל להחזיק בשתי החברות - מסר וגם הדואר - ואם צריך נמכור את מסר".
הוא הוסיף, כי "עד כה לא קיבלנו הכרעה בענייננו מרשות החברות והחשש שלנו הוא שאולי ינצלו את זה כדי להוציא אותנו מהמכרז. הכוונה שלנו, בתקווה שנאושר על ידי רשות התחרות, היא לחבור לאחת הקבוצות המתמודדות במכרז".
עד כה הוגשו 11 הצעות לרכישת הדואר: איש העסקים דוד פורר וחברת נאופארם שבבעלותו, דלק ישראל, קרן אייפקס, אפריקה ישראל, חברת דן, בנק דיסקונט, קרן פורטיסימו, מילגם וגופים מוסדיים, לנג השקעות, דפוס בארי וקבוצה המורכבת מאוברסיז קומרס ואמיליה פיתוח. השבוע פורסם כי ועדת הריכוזיות כנראה תפסול את השתתפות הבנקים במכרז.
כרגע מדובר בשלב הראשון של המכרז - אישור המועמדים. בשלב השני אמור להיפתח חדר מידע על בסיסו יוכלו המתמודדים להגיש הצעות. בשלב הזה אין עדיין הערכת שווי של הדואר, אך ידוע כי היקף נכסי הנדל"ן שלו עומד על 600 מיליון שקל ומחזור עסקיו כ-1.5 מיליארד שקל.