אוסטרליה הודיעה כי החליטה לעצור את מתן "ויזת הזהב" עבור זרים שמשקיעים יותר מ-5 מיליון דולר אוסטרלי (3.3 מיליון דולר), זאת כחלק משינוי מדיניות ההגירה שנועדה לפתות תושבי חוץ בעלי מיומנויות, על פני כאלה שנהנים מקבלת ויזה רק על סמך הונם האישי. שרת הפנים קלייר אוניל אמרה שעצירת התוכנית היא חלק מהמדיניות החדשה שמטרה "ליצור מערכת שתסייע למדינה שלנו". כך דווח בבלומברג.
ויזת זהב, שהפכה לנפוצה מאוד, ספגה ביקורת רבה ברחבי העולם על רקע האשמות שהן נוצלו לרעה ע"י אנשים עשירים, ובפועל לא הועילו למדינות עצמן. אחת הטענות היא שהכספים שנכנסים למדינה מגיעים בדרך כלל לנדל"ן או לנכסים פיננסיים, ולא לתחומים יצרניים במשק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סידני אוסטרליה
סידני אוסטרליה
סידני
(צילום: shutterstock)
בנוסף, נטען כי אותם מהגרים עשירים מכניסים מעט מאוד כספים ממיסים למדינה, לעומת העלות שלהם מקבלת שירותים ותנאים מהרשויות באוסטרליה. "זה היה ברור במשך שנים שהוויזה הזו לא מספקת את מה שאוסטרליה והכלכלה שלנו צריכים ממערכת ההגירה", הוסיפה שרת הפנים אוניל.
הממשלה החדשה באוסטרליה חשפה בחודש שעבר את אסטרטגיית ההגירה החדשה שלה, שנועדה לצמצם את כמות הכניסות החדשות למדינה לרמות שהיו לפני הקורונה. בין שאר הדברים נטען כי גם מתן ויזות הסטודנטים נוצלו לרעה.
יותר מחצי מיליון בני אדם היגרו לאוסטרליה בתקופה של שנה בלבד, מיוני 2022 ועד יוני 2023, מה שהדליק עוד יותר נורות אדומות. "הוויזה הזו למעשה עולה לנו הרבה מאוד כסף כי בדרך כלל מי שמקבל אותה נמצא בשלב די מאוחר בחיים שלו, לעיתים קרובות בסוף הקריירה מבחינת עבודה, והם מהגרים לכאן לפרישה", ציינה השרה אוניל.