שוקולד השחר העולה, אחד המותגים החזקים בישראל, מרחיב לראשונה מאז היווסדו את ‏ליין המוצרים מעבר לממרח האהוב. החברה השיקה תחת המותג מוצר דומה לרבע לשבע ‏של עלית, מעין גלילית שטוחה במילוי שוקולד השחר, שכבר הושק לניסיון. כעת מצטרף מוצר ‏דומה לקרעוגית של אסם ושטראוס – עוגייה במילוי שוקולד השחר.‏ ‏"אחרי 50 שנה יצאנו מהקופסה", אמר משה ויידברג, המנכ"ל ומבעלי החברה, בשיחה עם ‏ynet‏.‏
המוצרים החלו להיכנס בינואר לחלק מרשתות השיווק הגדולות – אושר עד, רמי לוי ויוחננוף. ‏בכוונת השחר להרחיב את קו המוצרים למגוון רחב יותר. בהמשך יושקו וופל אישי עם שוקולד ‏השחר ועוגיות דמויות אוראו.‏
1 צפייה בגלריה
המוצרים החדשים של שוקולד השחר
המוצרים החדשים של שוקולד השחר
המוצרים החדשים של שוקולד השחר
(צילום: יח"צ)
השחר העולה הוא מותג חזק שנחשב אחד המוצרים המזוהים ביותר עם "ישראליות", והוא פופולרי גם בקרב ישראלים בחו"ל, בין היתר בזכות העובדה שהמוצר עצמו לא השתנה מאז ‏יוצר לראשונה. לכן, בחברה מתכוונים להשתמש בחוזקו של המותג כדי להרחיב את קו המוצרים.‏
פיתוח הקו החדש, שמתוכנן להתרחב בכמה קטגוריות, נעשה בשותפות עם החברה המפיצה, רזיט ‏שיווק. את המוצרים עצמם מייצרים קבלני משנה שונים כמו הגביע, שמקבלים ‏מהשחר את ממרח השוקולד.‏
אחד היתרונות הבולטים של המוצרים הוא המחיר. לדברי ויידברג, הגרסה של השחר ‏לרבע לשבע תהיה זולה ב-20% מהמוצר התואם של עלית, ואילו הקרמוגית זול יותר בכ-‏‏15% מהמוצר של אסם.‏ במסגרת הקו החדש, השחר צפויה להשיק שניים-שלושה מוצרים בשנה, מתוך כוונה להגדיל את מחזור המכירות. לפי הערכות, המכירות של שוקולד השחר לבדו מסתכמות בכ-150 מיליון שקל ‏בשנה. בעבר שלט השחר בבלעדיות בשוק ממרחי השוקולד הישראלי, עד לכניסתה של חברת פררו האיטלקית ‏לישראל, עם ממרח השוקולד על בסיס אגוזים שלה, נוטלה.‏
לטענת ויידברג, נתח השוק של השחר כיום הוא כ-52% בעוד הנתח של נוטלה הוא כ-45%. ‏‏"אנחנו 'מוצר מיתון' שנחשב לבסיסי במשקי בית מהשכבות החלשות יותר, ולכן הוא מושפע פחות מהאטה כלכלית", אמר ויידברג. "‏כשהעלינו את המחיר ב-9.8% בנובמבר האחרון, בעקבות הזינוק במחירי הקקאו ‏בעולם, זאת הייתה עליית המחיר השנייה בלבד שביצענו בעשור האחרון".‏