שוקולד השחר העולה, אחד המותגים החזקים בישראל, מרחיב לראשונה מאז היווסדו את ליין המוצרים מעבר לממרח האהוב. החברה השיקה תחת המותג מוצר דומה לרבע לשבע של עלית, מעין גלילית שטוחה במילוי שוקולד השחר, שכבר הושק לניסיון. כעת מצטרף מוצר דומה לקרעוגית של אסם ושטראוס – עוגייה במילוי שוקולד השחר. "אחרי 50 שנה יצאנו מהקופסה", אמר משה ויידברג, המנכ"ל ומבעלי החברה, בשיחה עם ynet.
המוצרים החלו להיכנס בינואר לחלק מרשתות השיווק הגדולות – אושר עד, רמי לוי ויוחננוף. בכוונת השחר להרחיב את קו המוצרים למגוון רחב יותר. בהמשך יושקו וופל אישי עם שוקולד השחר ועוגיות דמויות אוראו.
השחר העולה הוא מותג חזק שנחשב אחד המוצרים המזוהים ביותר עם "ישראליות", והוא פופולרי גם בקרב ישראלים בחו"ל, בין היתר בזכות העובדה שהמוצר עצמו לא השתנה מאז יוצר לראשונה. לכן, בחברה מתכוונים להשתמש בחוזקו של המותג כדי להרחיב את קו המוצרים.
פיתוח הקו החדש, שמתוכנן להתרחב בכמה קטגוריות, נעשה בשותפות עם החברה המפיצה, רזיט שיווק. את המוצרים עצמם מייצרים קבלני משנה שונים כמו הגביע, שמקבלים מהשחר את ממרח השוקולד.
אחד היתרונות הבולטים של המוצרים הוא המחיר. לדברי ויידברג, הגרסה של השחר לרבע לשבע תהיה זולה ב-20% מהמוצר התואם של עלית, ואילו הקרמוגית זול יותר בכ-15% מהמוצר של אסם. במסגרת הקו החדש, השחר צפויה להשיק שניים-שלושה מוצרים בשנה, מתוך כוונה להגדיל את מחזור המכירות. לפי הערכות, המכירות של שוקולד השחר לבדו מסתכמות בכ-150 מיליון שקל בשנה. בעבר שלט השחר בבלעדיות בשוק ממרחי השוקולד הישראלי, עד לכניסתה של חברת פררו האיטלקית לישראל, עם ממרח השוקולד על בסיס אגוזים שלה, נוטלה.
לטענת ויידברג, נתח השוק של השחר כיום הוא כ-52% בעוד הנתח של נוטלה הוא כ-45%. "אנחנו 'מוצר מיתון' שנחשב לבסיסי במשקי בית מהשכבות החלשות יותר, ולכן הוא מושפע פחות מהאטה כלכלית", אמר ויידברג. "כשהעלינו את המחיר ב-9.8% בנובמבר האחרון, בעקבות הזינוק במחירי הקקאו בעולם, זאת הייתה עליית המחיר השנייה בלבד שביצענו בעשור האחרון".