חברת שיתופי המשרדים WeWork הגישה בקשה לפשיטת רגל. נפילה משמעותית לחברה שהוקמה בידי אדם נוימן ומשכה השקעות של מיליארדי דולרים מסופטבנק היפנית.
בסוכנות הידיעות AP דיווחו כי במסמכים שהוגשו לבית המשפט בניו ג'רזי לא סיפקה החברה יותר מדי פרטים על הליך הארגון מחדש המתוכנן, אך ציינה כי היא מבקשת אישור לבטל חוזי שכירות במיקומים ספציפיים המוגדרים כלא ישימים. לפי החברה, היא הגיעה להסכמה עם מרבית הנושים להמרת הלוואות קיימות ואג"ח בשווי 3 מיליארד דולר למניות בחברה לאחר השלמת ההליך. המנכ"ל דיוויד טולי אמר כי להערכתו ההליך יימשך פחות משבעה חודשים.
1 צפייה בגלריה
wework  9.8.23
wework  9.8.23
WeWork
(צילום: wework )
בשולי הדברים יש להדגיש כי WeWork ישראל הינה חברה פרטית ישראלית בבעלות קבוצת אמפא אשר אינה מושפעת משפטית או כלכלית כלל ממצבה של החברה האמריקאית.
אתמול (ב') הופסק המסחר במניית החברה האם בשל ההערכה כי תגיש את בקשת ההגנה מפני נושים (צ'אפטר 11). המהלך יצא לדרך לאחר שבשיאה הוערכה החברה ב-47 מיליארד דולר. ההידרדרות החלה ב-2019 אז תכננה החברה לבצע הנפקה ציבורית ראשונה (IPO), אך התוכנית נגנזה בסופו של דבר לאחר שהמשקיעים הפוטנציאלים העלו ספקות בנוגע למימון ולתוכנית העסקית שלה. ניסיון ההנפקה הכושל הסתיים גם בהדחתו של נוימן. ההנפקה הושלמה ב-2021 בעקבות מיזוג עם הספאק BOWX. אולם, החברה התקשתה להתמודד עם חוזי השכירות היקרים עליהם חתמה לפני פרוץ הקורונה והירידה בשיעורי התפוסה בעקבות המגפה והמעבר לעבודה מרחוק.
באוגוסט WeWork פרסמה הערת עסק חי והודיעה כי "יש ספק משמעותי לגבי יכולתה להמשיך ולפעול". זאת בשל ההפסדים וצרכי הון. בחברה פרסמו תוכנית לשיפור מצבה הפיננסי, אך הדגישו כי מידת הצלחת יישום התוכנית ב-12 החודשים הקרובים היא שתקבע את יכולתה להימנע מפשיטת רגל.
נוימן מסר בתגובה כי פשיטת הרגל של החברה מאכזבת עבורו כמייסד. "קשה לי לצפות מהצד מאז 2019 ולראות כיצד WeWork מתקשה לקדם מוצר שרלוונטי כעת יותר מתמיד". עם זאת, הוסיף כי הארגון מחדש יאפשר לחברה "להצליח".
לפי המסמכים שהוגשו, לחברה יש מעל 700 נכסים ברחבי העולם עם שטח של יותר מ-3.7 מיליון מ"ר להשכרה. כמעט מחצית מהנכסים נמצאים בארה"ב ובקנדה.