בעוד שרשות המסים עצרה חשוד בהברחת סיגריות אלקטרוניות בהיקף גדול, גובר החשש שניסיונות ההברחה של סיגריות יגברו בעת הקרובה בשל ההפרש הגדול בין מחיר הסיגריות בארץ לארצות אחרות. זאת, לאחר שהסיגריות התייקרו בלילה שעבר ב-2 שקלים לחפיסה וב-13 אגורות לגרם טבק ובקרוב יתייקרו גם הסיגריות האלקטרוניות בשיעור גבוה.
הברחת סיגריות הפכה ל"עסק" משגשג בקרב עבריינים בשנים האחרונות, בשל פערי המחירים בין הסיגריות בארץ, הממוסות בשיעור גבוה, למחיריהן בארצות השכנות, ירדן ומצרים ובארצות אירופה.
2 צפייה בגלריה
הברחת סיגריות אלקטרוניות
הברחת סיגריות אלקטרוניות
הברחת סיגריות אלקטרוניות
(צילום: רשות המיסים)
החשש מפערי המחירים שעלול להוביל להברחות הועלה גם בדיונים במשרד האוצר, אולם הוחלט שכדי להקטין את הגירעון בתקציב ב-400 מיליון שקל בשנה, יש להעלות את המס על הסיגריות לשיעןר גבוה במיוחד, גם מטעמי בריאות.
בינתיים, ועוד לפני העלאת המס, אתמול נעצר תושב חולון כחשוד בהברחת סיגריות אלקטרוניות במשלוח אווירי, לאחר שהצהיר כי מדובר כביכול "ביבוא ג'ינסים". על פי החשד, הוא ניסה כך להתחמק מתשלום מיסים בסכום גבוה של כ-17 מיליון שקל.
במסגרת חקירה משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז ומכס נתב"ג, עלה שהחשוד ייבא 165 קרטונים המכילים סיגריות אלקטרוניות. בכל קרטון ישנם 40 מארזים, ובכל מארז 5 יחידות של סיגריות.
2 צפייה בגלריה
הברחת סיגריות אלקטרוניות
הברחת סיגריות אלקטרוניות
165 קרטונים המכילים 33 אלף סיגריות אלקטרוניות
(צילום: רשות המיסים)
בסך הכל נתגלו במשלוח 33 אלף סיגריות אלקטרוניות, כאשר סך המיסים שנגרעו מקופת המדינה בגין הברחתן עומד על כ-17 מיליון שקל, עוד לפני העלאת המס.
החשוד הובא בפני השופטת דורית סבן נוי מבית המשפט השלום בראשון לציון, ושוחרר בתנאים מגבילים.