קרוקס קונה את סנדלי שורש: חברת קולנוע חדש, יבואנית נעלי קרוקס ובלנדסטון, קונה מחצית מחברת שורש, מותג המטיילים שמייצר בעיקר סנדלים וציוד לטיולים ולצבא. קולנוע חדש מחזיקה גם ברשתות weshoes והיא הזכיינית של רשת האופנה דזיגואל בישראל. ב-2019 רכשה את חברת דיאנה תיקים. שווי העסקה מול שורש, אם תקרה, מוערך בעשרות מיליוני שקלים. המיזוג עוד נבחן על-ידי רשות התחרות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סנדלי שורש
סנדלי שורש
סנדלי שורש
(צילום: ניר אברהם)
חברת שורש (source) נוסדה ב-1989 בקיבוץ החותרים על-ידי בני הזוג יוקי גיל ודניאל בנוזיליו. שורש הוא אחד המותגים הכי מזוהים עם טיולים ועם ישראל. לפי אתר האינטרנט של המותג היא מייצרת בישראל (אם כי רוב חומרי הגלם שלה מגיעים מחו"ל) ומעסיקה במפעל בטירת הכרמל, 200 עובדים, מרביתם תושבי טירת הכרמל. 5% מהרווח הנקי שלה מועברים לטובת קידום פרויקטים חברתיים וסביבתיים בטירת הכרמל. היא מייצרת סנדלי מטיילים עם מערכת רצועות אופיינית שמתייבשות במהירות שמתומחרות לצרכן ב-200-300 שקל.
בנוסף, החברה מוכרת גם ציוד טיולים וציוד צבאי שפותח על-ידה, בין היתר מערכות מים גמישות (מים בשקיות או שלוקרים) שמאפשרות שתייה תוך כדי תנועה ונמכרות בין היתר לצבא ארה"ב וכן מערכת ציוד ומיגון בשם וירטוס, שפותחה עבור צבא בריטניה וכוללת אביזרים תואמים ומשלימים (אפוד, קסדה מיגון אישי, מיגון היקפי ומערכת שתייה בין היתר).
שורש נחשבת למותג הסנדלים הנמכר ביותר בישראל והמוצרים שלה משווקים בכ-45 מדינות בעולם. גם קרוקס נחשב לאחד המותגים האהובים על ישראלים. היבואנית חברת קולנוע חדש נוסדה ב-1983 ונמצאת בבעלות עמוס הורוביץ שלמעשה החדיר את המותג לארץ. שתי החברות הן חברות פרטיות עם מחזור מכירות של מאות מיליוני שקלים.
משתי החברות לא נמסרה תגובה לכתבה.