בשיתוף אתר "המקצוענים"
בני הזוג רכשו בית פרטי בהוד השרון לצורך שיפוץ מסיבי ומגורים בו. הבית, נבנה לפני כ-20 שנה, ולמרות שהיה שמור היטב, הרי שסגנון העיצוב שלו לא היה לטעמם, והרגיש להם מיושן מדי.
השיפוץ היה מסיבי וכלל החלפת תשתיות חשמל, תשתיות אינסטלציה, החלפת אלומיניום בכל פתחי הבית, החלפת מטבח ושיפוץ של חדרי הרחצה.
בקומת הכניסה הבית נשאר כפי שהוא מבחינת חלוקת הפנים שלו, אך 'הולבש מחדש'. החדרים בקומה העליונה חולקו מחדש והותאמו לצורכי המשפחה.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
מיקום: הוד השרון.
סוג המבנה: בית פרטי דו-משפחתי.
גודל: שטח המגרש הוא 380 מ"ר, והשטח הבנוי הוא 300 מ"ר.
דיירים: זוג בשנות ה-30 לחייו ושני ילדים קטנים (2.5 ו-5).
עיצוב פנים: רוני שני פלדשטיין.
סוג השיפוץ: שיפוץ מאסיבי שכלל החלפת תשתיות, אלומיניום, חדרי רחצה ומטבח.
סכום השיפוץ: 1.5 מיליון שקל.
משך השיפוץ: תהליך התכנון נמשך כ-5 חודשים והעבודה בפועל נמשכה כ-8 חודשים.

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
הבעל העדיף סגנון מודרני, נקי ומינימליסטי. האישה, מאוד אהבה את סגנון העיצוב הנורדי, חמים עם נגיעות של בוהו שיק. לכן, העיצוב שילב את הטעם של שניהם.
לשני בני-הזוג היה מאוד חשוב שהבית יהיה כמה שיותר מותאם, נגיש ובטיחותי לשני הילדים הקטנים שמתגוררים בו ולכן בכל הבית משולבות פינות מקסימות לילדים. זה היה הקו המנחה העיקרי שהנחה אותי.
החצר ומעטפת הבית עברו מהפך משמעותי: מבית בגווני בז וצהוב הפכנו את הבית למודרני בגווני אפור. יישמנו טיח חדש על כל הבית ובחלקו האחורי מוקמה בריכה שסביבה דק מעץ, וצמחיה ובה עצי פרי.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
כל פתחי הבית שונו, ובחלקם גם הוגדלו הפתחים על מנת לאפשר חדירה של אור טבעי אל תוך הבית. נבחרו פרופילי אלומיניום דקיקים בגוון שחור, וכל הדלתות של הבית (פנים וחוץ) והוחלפו.
בקומת הכניסה הוסרו שני קירות שחסמו את הכניסה. זאת, על מנת ליצור חלל גדול ומרווח יותר.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
בקומת חדרי השינה חילקנו מחדש את חדרי הילדים וחדר הרחצה שלהם. חדר השינה של ההורים חולק מחדש, בוטל חדר הארונות והפנים של יחידה זו תוכנן מחדש.
לפני השיפוץ, כל ההנמכות תקרה בבית היו מעוגלות ואף הקירות בחדר הרחצה ביחידת ההורים. הוחלט ליישר את כל הקירות ולשמור על קווים נקיים ישירות בקירות ובהנמכות התקרה.
נוספו המון ארונות נסתרים ושטחי אחסון באמצעות נגרות בהתאמה אישית בכלל שטחי הבית. זאת, משום שהדרישה לכמות של שטחי אחסון עלתה כבר בשלב ראשוני של תכנון הבית.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

האתגרים העיקריים בשיפוץ

תקציב: בגלל שבעקבות הקורונה היה גל של עליית מחירים, נאלצנו להגדיל את התקציב הראשוני שהוגדר ולהתאים אותו למחירים החדשים.
עמוד תומך במרכז הבית: במהלך השיפוץ התגלה עמוד תומך לאורך כל הבית שלא הופיע בתוכנית המקורית שהייתה בידינו, מה שהצריך יצירתיות ושינוי תוך כדי תנועה של נגרות שתוכננה בחדר הילדים ועוצבה סביב הקורה התומכת, וגם של המפתחים שרצינו להגדיל בקומת הקרקע שהותאמו והוזזו.
התאמת הבית לילדים קטנים: היה צורך לחשוב על הגובה שלהם ועל היכולת שלהם להשתמש בבית בצורה בטוחה ונוחה, על בחירת חומרים שיישמרו לאורך זמן ולא ייהרסו או יתלכלכו במהירות.
זה אמנם היה תהליך כיפי, אך בהחלט מאתגר, שהכתיב הרבה מבחירות חומרי הגמר ופריטי הלבשת הבית.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

המטבח: נשאר במיקום שלו, אך המבנה השתנה

המטבח החדש תוכנן כך שיהיה בצורת האות ריש עם אי במרכז, הצמוד לאחד הקירות, מה שאפשר חלל מרווח מאוד במטבח.
דלת פנימית מובילה אל המזווה, שמאפשר אחסון נוח של מוצרי המזון. התכנון נעשה מתוך מחשב לאפשר עבודה משותפת במטבח. בני הזוג מרבים לבשל, והיות שמדובר במטבח פעיל בו מרבים לארח, הוא תוכנן מתוך מחשבה על נוחות העבודה גם כשהמטבח מכיל מספר גדול יחסית של אנשים בו.
המטבח תוכנן כך שיהיה נוח לדייריו גם ביומיום וגם בסופי השבוע ובחגים, בו מתארחות משפחות צעירות עם ילדים קטנים.
המטבח כולל קיר ארונות גבוהים בו מסתתרים מכשירי חשמל אינטגרליים המוסתרים מאחורי חזיתות התואמות לשאר דלתות המטבח. הארונות שליד הכיור והכיריים נמוכים יותר, ומולם מוקם אי המשמש גם לאחסון וגם כולל משטחי עבודה ומקומות ישיבה.
בהמשך למטבח ממוקמת פינת אוכל מקסימה בתוך החלון המשושה עיצבתי ספסל עץ המשמש לישיבה בפינת האוכל מצד אחד ובהמשכה כסאות עץ תואמים, הפינה הזו יא נורדית, קסומה וחמימה וממש נעים לשבת בה לארוחות.

סלון פרטי לילדים: הפרדה בין חלל האירוח לחלל המשחקים

ליד המטבח ממוקם החלון שמחולק לשני אזורים: סלון אירוח רשמי עם כורסאות בצורת צדפים, ספה בקו ישר ונקי וערסל תלוי. מול הסלון ישנה ספריית ברזל ועץ המשלבת בתוכה את מסך הטלוויזיה, בר האלכוהול, ושלל חפצי נוי ואמנות.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
מאחורי הסלון הרשמי ישנה פינת רביצה, שנחשבת לפינה הכי שימושים בבית. היא מורכבת מבמה רחבה ועליה מזרון רביצה נעים, ולצידה ארון הילדים שכולל משחקים וספרי קריאה.
בחצר ישנן פינות ישיבה לצד בריכה. הגינה תוכננה כך שתרגיש כמו ג'ונגל עירוני.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

בקומה העליונה: חדרי השינה וחדרי הרחצה

גרם המדרגות מוביל ליחידת ההורים. בשל העובדה שבני-הזוג מרבים לטייל בעולם, חדר השינה תוכנן כך שירגיש כמו בית-מלון מפנק.
המיטה מוצמדת אל קיר המחופה בקורות עץ, וגב המיטה מעוגל.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
מול המיטה ישנו ארון קיר גדול עם מסך טלוויזיה מובנה בתוכו. מאחורי קיר המיטה מוקם חדר הרחצה ובו אמבטיה (פרי סטנדינג) המזמינה טבילה ממושכת: הפסקה מרגיעה בסוף יום עמוס. המקלחון מרווח וכולל אריחי קרמיקה מרצפה ועד תקרה בגוון אחיד שמעניק אשליה של חלל גדול יותר מכפי שהוא.
בשלב זה, בשל היות הילדים קטנים, חדרי הילדים חולקו כך שאחד מהם משמש את שניהם לשינה והאחד הוא חדר משחקים שבו קיר מחופה בטפט עם הדפס ג'ונגל.
כלל הריהוט ששימש את המשפחה בבית הקודם הוחלף, למעט המיטה של אחד הילדים (מיטה מיוחדת בצורת בית) ולמעט פינת האוכל שעברה איתם לביתם החדש. השולחן נשאר כפי שהוא, אך הכיסאות חודשה ונוסף לה ספסל.
חדרי הרחצה הישנים פורקו לחלוטין והותאמו לצורכי המשפחה.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
חדר הרחצה הראשי הורחב, ונוסף אליו עוד חלל שבו ממוקמים מכונת הכביסה ומייבש הכביסה. גם חדר הרחצה שביחידת ההורים שונה, ומוקמה בו אמבטיה בנוסף למקלחון.
יחידת ההורים עברה מהפך דרמטי. החדר המקורי היה עגול וכלל במה לג'קוזי. אמנם הוא היה שמור ומתוחזק, אך בעלי הנכס החדשים לא אהבו את העיצוב ולכן החליפו הכל והתאימו אותו לטעמם האישי. כעת, חדר השינה יותר מודרני. מול האמבטיה מוקמה יחידת ארונות עם שני כיורים ולידה מקלחון מרווח.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
חדרי הילדים עוצבו בשני סגנונות שונים. מיטות הילדים בחדר השינה מוקמו זו לצד זו, ובקצה החדר מוקם חדר ארונות נוח לשימוש. מעל פינת הקריאה תלינו כילה ויצרנו אווירה שמעודדת קריאה.
חדר המשחקים תוכנן כך שיכיל כמות גדולה יחסית של משחקים, אך יאפשר שמירה על הסדר ויכלול גם פינות משחק קסומות.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)

26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
גם המרתף עבר שינוי משמעותי וחולק מחדש. כעת הוא כולל חדר המשמש משרד ועוד יחידת אירוח מלאה לאורחים.

מדירה תל-אביבית קטנה לבית ששטחו גדול פי ארבע

בני הזוג עברו מדירה תל-אביבית צעירה ומעוצבת לבית רחב ידיים. המעבר מדירה ששטחה רבע משטח הבית הנוכחי לחלל הגדול הזה הייתה שינוי משמעותי עבור המשפחה. המרחבים החדשים, החצר ואפשרויות האחסון הרבות – כל אלו היוו יצרו מהפך משמעותי באורח החיים.
אחד הדברים שבעלת הנכס התעקשה עליהם היא שחדר הכביסה וחדר הרחצה הראשי המשמש את הילדים יהיו מחוברים. כך, שבזמן שהילדים באמבטיה, הזמן ינוצל לכביסות. טיפ זה הסתבר כפרקטי מאוד ומומלץ מאוד למשפחות עם ילדים קטנים.
לדברי בני הזוג, הפינה האהובה והשימושית ביותר בבית היא פינת המשפחה. סלון הילדים שכולל מרבץ מפנק ולא רשמי הוא החלל שבו הם מבלים מרבית משעות אחר-הצהריים ביומיום. ההפרדה הזו אפשרה להשאיר את הסלון הייצוגי נקי ומסודר, ולתת לילדים חלל שבו הם יוכלו ליהנות בבית שלהם מבלי להרגיש שהם מבלגנים את החלל של המבוגרים.

על העיצוב: על-זמני עם נגיעות של צבע

לבני-הזוג היה חשוב לבחור בעיצוב על-זמני שלא ישתנה בקצב הטרנדים המתחלפים. בסלון, הוחלט לבחור פלטת גוונים מונוכרומטיים. נבחרה ספה אפורה ולצידה מוקמו כורסאות לבנות, ערסל אפור וחיפוי של פרקט אלון לרצפה. הברזל נצבע בשחור וגופי התאורה שולבו ברחבי החלל הציבורי כמו תכשיטים.
גם המטבח שנבחר הוא על טהרת הקלאסי שיישאר עוד זמן רב רלוונטי ולא ירגיש כמו טרנד שעבר זמנו. הגוונים שנבחרו הם אפור בהיר, שיש לבן עם נימים אפורים, פרקט וכיסאות שמוסיפים חוץ לפלטת הגוונים הקרירה והמאופקת.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס)
בחדר השינה, הוחלט לחפות את הקיר שמאחורי גב המיטה בסרגלי עץ, וגם הארון הענק נבחר להיות בגוון קשמיר, כדי להוסיף חמימות.
בחדרי הילדים, הרי שהטפט הכתיב את הצבעוניות. מעבר לגוונים, הרי שהוא מעין ג'ונגל שמח וצבעוני שמתאים מאוד לחדר משחקים. בחדר השינה של הילדים, שמרנו על פלטת גוונים רגועה יותר, שמעודדת שינה.

איך זה נראה לפני ובמהלך השיפוץ?


26 צפייה בגלריה
(צילום: רן וילנצוק )

26 צפייה בגלריה
(צילום: רן וילנצוק )

26 צפייה בגלריה
(צילום: רן וילנצוק )

26 צפייה בגלריה
(צילום: רן וילנצוק )

26 צפייה בגלריה
(צילום: רן וילנצוק )