באבלס, יבואנית ומשווקת בגדי ילדים ותינוקות ממותגים, שנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, רוכשת מידי משפחת פולק 51% מהשליטה בחברת ונדום (VENDOME) הוותיקה, יבואנית מורשה למותגי יוקרה לגברים: מוסקינו, קרל לנגרפלד, מרקו פולו ועוד, ובעלת חנות מיתולוגית בגן העיר בתל אביב.
מכירות קבוצת ונדום ב-2022 מוערכות ב-35 מיליון שקל. איתן פולק ואחותו מיכל פולק, ילדיו של המייסד דב פולק ז"ל, העניקו לבאבלס אופציה לרכישה בעתיד של יתרת מניות ונדום. גם לפני העסקה היה שת"פ בין ונדום לבאבלס, שניהלה עבור ונדום את פלטפורמת האון ליין שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
חנות בגדים
חנות בגדים
חנות בגדים
(צילום: shutterstock)
במסגרת העסקה באבלס תשלם לונדום כשישה מיליון שקלים ובנוסף תיקח על עצמה את הערבות על חוב בנקאי בסך של כ-20 מיליון שקלים לטובת מימון ההון החוזר של ונדום. לאחר המיזוג, איתן פולק ימשיך לנהל כמנכ"ל תחת השליטה של חברת באבלס.
כזכור, לפני חמישה חודשים באבלס הונפקה בבורסה בתל אביב, וגייסה 11 מיליון שקל לפי שווי (אחרי הכסף) בסך של כ-60 מיליון שקל. החברה החלה לפעול לפני 10 שנים בבני ברק כחנות לבגדי ילדים ממותגים, שהקימו יודי לזר המנכ"ל, חיים נחום וצחי פריד.
כיום החברה היא היבואנית הרשמית של מותגי העל בוס, קנזו, ריפליי ומייקל קורס לילדים, הנמכרים ברשת באבלס המונה 15 סניפים בזכיינות ומפיצה אותם לעוד 80 נקודות הפצה סיטונאיות. בנוסף, לחברה שתי חנויות בבעלותה המוכרות רק את המותג בוס לילדים, ויש לה גם אתר און ליין המוכר מעל 170 מותגי ילדים.
בתחום האי-קומרס הקימה באבלס חברה לשותפיות טכנולוגיות לאתרי אי-קומרס, כמו לדוגמא השותפות שלה בהפעלת האתר של תכשיט סבורובסקי בישראל.
ונדום הוקמה לפני 33 שנה בשנת 1990 והייתה חלוצה ביבוא מותגי יוקרה לגברים, אך במשך השנים איבדה את הבכורה וחלק מהמותגים הידועים שלה, לקוסט, הוגו, בוס ועוד, עברו למשפחת אירני בעלת פקטורי 54 ואחרים.
המנכ"ל, יודי לזר, אמר ל-ynet: "אנחנו מתכוונים להקים 30 חנויות ונדום בכל הארץ, חלק כבר השנה. כיום, כל חנויות ונדום שפעלו בעבר נסגרו ונשארה רק החנות בגן העיר".
עוד הוסיף כי "השילוב של הניסיון והמוניטין של ונדום ומשפחת פולק, יחד עם הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו שהוכיחה את עצמה בשוק מותגי הפרימיום לילדים, תסייע לנו לפרוץ בעוצמה גם לשוק מותגי הפרימיום למבוגרים ולהפוך לשחקני מפתח גם בשוק הזה".
איתן פולק, מנכ"ל ובעלים של ונדום: "חברת באבלס מייצגת חדשנות בתחום הקמעונאות הסיטונאות והטכנולוגיה. כולי אמונה שביחד נדע להביא בשורה חדשה לשוק הפרימיום".