חברת המזרנים רזידנט נמכרת במיליארד דולר לחברת הרהיטים האמריקנית Ashley home. בין המרוויחים הגדולים מהעסקה המייסדים רן רסקה, קרייג שמייזר ואריק האצ׳ינסון ושורה של גופים מוסדיים מישראל ובראשם מור בית השקעות, הפניקס, מנורה ופסגות. מרבית הגופים השקיעו ברזידנט בגיוס של 130 מיליון דולר שהובילה קרן ION ב-2021 לפי שווי של כ-700 מיליון דולר.
רזידנט פועלת בתחום המסחר המקוון של ריהוט ומזרנים, הנאמד ב-250 מיליארד דולר בשנה. החברה מתמקדת בקטגוריית המזרנים בארה"ב, שהיקפה השנתי כ-16.5 מיליארד דולר. המכירות המקוונות בענף הריהוט האמריקני עומדות על 20%-30%, ומהן החברה תופסת כ-11%.
1 צפייה בגלריה
רזידנט
רזידנט
רזידנט
(צילום: יחצ)
על פי נתונים אחרונים, הכנסות רזידנט ב-2020 עמדו, על פי הערכות, על יותר מחצי מיליארד דולר. זאת לעומת הכנסות של כ-250 מיליון דולר ב-2018, אז גם הוכרזה החברה כחברת הסחר המקוון הצומחת ביותר בארה"ב על ידי "Internet Retailer", מגזין המדרג את כל הקמעונאים המקוונים הגדולים בארה"ב. על פי גורמים בתעשיית הסחר המקוון בישראל, ההכנסות של רזידנט ממצבות אותה מעל לכל החברות הישראליות בגזרה זו. ב-2020 רשמה החברה שיא מכירות הנובע מהזינוק שחל ברכישות מקוונות, בשל התפשטות הקורונה.
רזידנט מחזיקה בארבעה מותגי מזרנים שונים ובמותג ריהוט ומוצרים לבית. אלה נמכרים באמצעות אתרי הסחר המקוון שלה ובכ-2,000 חנויות ברחבי ארה"ב, במסגרת שיתופי פעולה שלה עם רשתות ריהוט ומזרנים. מותגי המזרנים המובילים של החברה נקראים נקטר ודרימקלאוד, ונמכרים גם באנגליה.
רזידנט הוקמה ב-2016 בישראל על ידי קרייג שמייזר, רן רסקה ואריק האצ'ינסון, המחזיקים בשליטה וברוב מניותיה. שני האחרונים מכהנים כמנכ"לים משותפים ומנהלים אותה ממקום מגוריהם בסן פרנסיסקו. שמייזר לא מחזיק בתפקיד ניהולי פעיל בחברה. פעילותה, שהחלה בישראל, מתמקדת במחקר ופיתוח, שיווק ודאטה, וכיום החברה פועלת כחברה-אם אמריקאית המחזיקה בפעילות הישראלית כחברה-בת.
הסניף הישראלי, הממוקם בתל אביב, מעסיק כ-26 עובדים ומנוהל על ידי שרון דגן, סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי, וגיל אפרתי, סמנכ"ל השיווק הגלובלי. פעילות הסניף הישראלי גדלה עם צמיחת החברה, שפועלת כיום לגיוס עובדי טכנולוגיה ודאטה נוספים. רזידנט מפעילה גם משרדים באנגליה, אוקראינה והודו.