קבוצת פוקס רושמת תוצאות מעורבות ברבעון השני של 2025, עם גידול בהכנסות אך ירידה משמעותית ברווחיות בעקבות גורמים חיצוניים ותוצאות חלשות של ריטיילורס, שמאגדת את פעילות אופנת הספורט של קבוצת פוקס.
אחרי דוחות לא טובים של ריטיילורס, זכיינית נייקי, וירידה ברווח הנקי של טרמינל X, פוקס של הראל רושמת ברבעון השני של השנה גידול של 2% בהכנסות שהגיעו לסך של 1.6 מיליארד שקלים, אך ירידה של כ-44% ברווח הנקי שהסתכם ב-70.1 מיליון שקלים בהשוואה ל-124 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
2 צפייה בגלריה
סניף פוקס
סניף פוקס
סניף פוקס. גידול במכירות בחנויות זהות
בין השאר, הירידה ברווח נובעת מההשבתה במסחר במהלך מלחמת איראן והעליה החדה של 164% בהוצאות המימון (כתוצאה מעסקאות הגנה על שער הדולר), שהסתכמו ברבעון השני בכ-80 מיליון שקלים לעומת 30.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה. העלויות עלולות היו להיות גבוהות יותר, אלמלא קיזוז של הכנסות בסך 17 מיליון שקלים מתיק הנייר הסחיר של החברה.
גורם נוסף לירידה החדה ברווח הנקי הן תוצאות ריטיילורס: ירידה ברווח הנקי בסך 57% שהשתרשרה לרעה בדוחות פוקס המחזיקה ב-60% מריטיילורס.
לפי פוקס, בחודש יולי 2025 בהשוואה לחודש יולי 2024, החברה הציגה גידול של כ-16% במכירות בחנויות זהות בכלל מותגי החברה בארץ. העלייה במכירות ברבעון השני נובעת בעיקר מגידול בשטחי המסחר בכל המגזרים - ברבעון השני הוסיפה קבוצת פוקס בישראל ובחו"ל 92 חנויות חדשות.
במגזר הספורט נרשמה ירידה של 16.6% בעיקר עקב ירידת מכירות נייקי. באופנה ואופנת הבית נרשמה ירידה של כ-1.1%. מגזר האווירה והטיפוח (ללין) רשם עלייה של כ-7.4%.
מגזר האחרים, שכולל את איתי ברנדס, מנינה ושילב - עסקים בהם נכנס ויזל כשותף - הוכיח עצמו וסיים את הרבעון ברווח תפעולי של 30 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
בעל השליטה ומנכ"ל פוקס הראל ויזל
בעל השליטה ומנכ"ל פוקס הראל ויזל
בעל השליטה ומנכ"ל פוקס הראל ויזל
(צילום: דימה טליאנסקי)
במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-3.1 מיליארד שקלים בהשוואה לכ-2.9 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2025 עלה ב-0.5% בעיקר הודות לירידה במחירי התובלה הימית, בעוד ששיעור הרווח התפעולי ירד ב-2.8%.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, אמר בתגובה לדוחות: "פוקס מסכמת מחצית חזקה עם הכנסות שיא וממשיכה להתרחב ולהתפתח בארץ ובעולם במציאות המושפעת מהמלחמה. אנו מחזקים מותגים קיימים, פותחים חנויות חדשות ומעמיקים את פעילותנו בשווקים הבינלאומיים. הקבוצה ממשיכה לבסס את מקומה כשחקן מרכזי בתחומי האופנה, הספורט והקמעונאי, תוך איתור הזדמנויות חדשות והרחבת שיתופי פעולה אסטרטגיים, כל זאת כחלק ממחויבותנו ליצירת ערך למשקיעים וללקוחותינו".