משקאות מתנה ב-wine & more - רשת המשקאות של חינאווי למי שמחזיר בקבוקים לחנויות, בעקבות פשרה בתביעה ייצוגית: מי שיגיע לחנויות הרשת עם בקבוקים למחזור ויקנה בחנות בפחות מ-100 שקל יקבל הנחה או משקה ב-5 שקלים. מי שיגיע למחזר בקבוקים ויקנה בסכום הגבוה מ-100 שקל -יקבל בחינם משקה בשווי 10 שקלים. אין הגבלת מינימום לבקבוקים, כלומר אפשר להגיע לחנות עם בקבוק אחד למיחזור ולקנות מוצר בסכום פעוט כדי לקבל את המתנה.
המתנות האלה יינתנו ברשת עד מימוש סכום בשווי 200 אלף שקל. אם לא ימומש מלוא הסכום תוך שנתיים - היתרה תעבור לקרן לתביעות ייצוגיות לטובת הציבור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנות Wine&More של חינאווי
חנות Wine&More של חינאווי
חנות Wine&More של חינאווי
(צילום: יח"צ)
הייצוגית הוגשה נגד החברה המפעילה את רשת חנויות המשקאות של חינאווי wine & more, ב-2021, בטענה שאינה מאפשרת להחזיר בסניפיה מכלי משקה בתמורה לתשלום פיקדון בהתאם להוראות החוק, למעט בקבוקי בירה של חצי ליטר.
הרשת הכחישה את טענות המבקש לתבוע וטענה כי היא ממלאה אחר הוראות החוק בקפדנות. כן טענה כי אם לא התאפשר לצרכנים למחזר בסניפיה, זו הייתה זאת תקלה נקודתית שאינה מצדיקה ניהול תובענה ייצוגית.
למרות זאת ביהמ"ש חשב שיש פה עילה לתביעה והצדדים פנו לפשרה. במסגרת הסדר הפשרה נקבע כי הרשת תפצה צרכנים שמגיעים לסניפיה עם בקבוקים למיחזור. בתחילה הפיצוי היה אמור להינתן גם לחברי מועדון הלקוחות של הרשת, שאינם בהכרח ממחזרים, אך ביהמ"ש המחוזי (מרכז) בלוד אישר מתן פיצוי לכל מי שממחזר ברשת בלי קשר לחברותו במועדון.
נקבע כי מעתה ואילך הרשת תקפיד לקבל מצרכנים מכלי משקה למיחזור ותשלם להם פיקדון תמורתם בהתאם לחוק. כן הוסכם שהיא תדאג לרענן את נהליה בנוגע לשמירה על הוראות החוק ותוודא את הטמעתם בכל סניפיה הקיימים והעתידיים, לרבות סניפים המופעלים בזכיינות. חינאווי תדריך את עובדיה ומנהלי הסניפים שלה בנושא שמירה על הוראות חוק הפיקדון ותפקח עליהם כדי לוודא שהם מיישמים את הוראות החוק ופועלים בהתאם להן.