בשיתוף Wolt
ליטל בלום (40) מהוד השרון התחילה את עסקי האספנות בגיל צעיר. היא מעידה על עצמה שתמיד אהבה לאסוף דברים יפים. עם הזמן האוסף של ליטל גדל והתרחב לאוצר מוקפד של חפצי אמנות ונוסטלגיה. בתור אספנית מושבעת, הבוקר של ליטל בלום מתחיל באיתור פריטים מיוחדים. היא מתחילה את הסיור ברחובות הוד השרון ובחנויות יד שנייה בעיר. בין לבין היא מתחילה את המשלוחים בוולט עם הרכב שלה, ובזמן הנסיעה בדרך למשלוח מאתרת חפצים מעניינים ברחובות. בערב היא שוב חוזרת לעסק ונפגשת עם לקוחות שקונים פריטים מהאוסף. כך משלבת בלום בין עסק קטן לבין משלוחים בכל זמן שתרצה, בלי בוס על הראש. העצמאיים החדשים בונים לעצמם את סדר היום.
4 צפייה בגלריה
ליטל בלום
ליטל בלום
ליטל בלום
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
אספנית בנשמה, שליחה עם שליחות
את השליחויות בוולט החלה בלום עוד בימי הקורונה. "אני אוהבת את העובדה שאני יכולה לעשות משלוחים מתי שאני רוצה, בלי בוס על הראש. הייתי בריסטה ומלצרית, אבל זה גרם לי לבעיות בגב ובברכיים. המשלוחים עם האוטו נוחים לי".
נוסף על כך, בלום מנהלת בקפידה את האוסף הביתי שלה, ומוכרת מתוכו פריטים נבחרים. "אני אספנית בנשמה. כשהתחלתי לאסוף את הדברים אמרתי לעצמי שיש בזה משהו סביבתי ואסתטי. צריך לתת לדברים האלו מקום", היא אומרת. "אני רואה הרבה ערך באיתור דברים שאנשים השאירו מאחוריהם, כדי שאוכל לשמור בעצמי וגם למכור למי שיודע להעריך נוסטלגיה ויופי".
4 צפייה בגלריה
ליטל בלום
ליטל בלום
"עושה משלוחים מתי שאני רוצה, בלי בוס על הראש"
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
"אני מפרסמת חלק מהפריטים במרקטפלייס בפייסבוק ופעם בשבוע-שבועיים מגיע מישהו לקנות", היא מציינת. "יצא לי למכור גלובוס משנות ה-80, וגם חנוכייה שהוכנה לכבוד שחרור הכותל. רק אתמול הייתה אצלי לקוחה שקנתה מעילי עור, נעליים ושמלות ערב".
עוד פריטים באוסף המפואר של בלום: פורצלנים ומיניאטורות, לוח שש-בש וינטג', בובות נוסטלגיות ושטרות ומטבעות ישנים. "יש לי אפילו פמוטים מעץ זית מבית לחם", היא מספרת, "וגם דברים מחו"ל, אבל אני מתמקדת בדברים של ישראל הישנה, מפעלים ישראליים שנסגרו, למשל".
4 צפייה בגלריה
ליטל בלום
ליטל בלום
האוסף של בלום
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
"המשלוחים עוזרים לי להחליט על סדר היום"
בלום המשיכה עם המשלוחים הרבה אחרי שהקורונה נגמרה ומרוצה מאוד. "בשורה התחתונה, כיף לעשות משלוחים ולתת שירות טוב ללקוחות", היא אומרת. "אני אוהבת לצאת בשעות שכולם בעבודה ואין פקקים, וגם בשעות הערב המאוחרות". אחד היתרונות בכך, לדבריה, הוא היכולת להחליט על סדר היום שלה ולנהל אותו בעצמה.
"לפעמים כשאנחנו נפגשים כמה וולטרים מתחת לבניין למשלוח גדול של סופר, או בשעות העומס של הצהריים, זה מרגיש נחמד להיות חלק מאלו שמספקים שירות חשוב ללקוחות בכל האזור", מספרת בלום.
4 צפייה בגלריה
ליטל בלום
ליטל בלום
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
מעבר לכך, "השליחויות עוזרות לי להכיר את האזור, כי אני לא מהשרון במקור. בדרך חזרה מהמשלוחים, אני לפעמים רואה דברים יפים ואוספת. יכולה להביא ארגז שלם ולמכור את כולו יום אחרי", היא מציינת.
ומה השלב הבא עבורה? "אני מקווה להרחיב את פעילות המכירה ולהגיע לחובבי אמנות ועתיקות אחרים, ששותפים לאהבה שלי להיסטוריה וליופי", היא אומרת. "כל זה כמובן במקביל למשלוחים, שמשתלבים לי עם העסק בצורה מושלמת".
בשיתוף Wolt