3 שנים לאחר האישום ו-11 שנים מפרוץ הפרשה, פרקליטות מחוז ת"א הודיעה על חזרה מאישום כנגד בן אופק וחברת אקיוטק דיגיטל וויזן, שתי הנאשמות בפרשה. בית משפט השלום בת"א ביטל את האישום. בהסדר מותנה הוא ישלם סכום פעוט לאוצר המדינה ופיצוי קטן של 25 אלף שקלים סך הכל לכל 40 המתלוננים, כמה מאות שקלים לכל אחד. אופק התחייב לא להמשיך בתביעות חוב כלפיו, ומודה שבאתר שלו היו מצגים כוזבים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הפגנות נגד החברה ב-2014
הפגנות נגד החברה ב-2014
הפגנות נגד החברה ב-2014
(צילום: ירון ברנר)
ב-2021 הוגש כתב אישום על קבלת דבר במרמה, מצגי שווא והתחמקות מתשלום מס נגד אופק הבעלים והמנכ"ל של חברות איקיוטק השונות. הוא הואשם בריבוי עבירות כולל התחמקות ממס על ידי אי הנפקת חשבוניות בגין חלק מההכנסות.
אופק עמד בראש מה שהוגדר פלטפורמה מקשרת לשירותי תוכן, וסיפק בסמסים מידע על אודישינים ללקוחות.
לפני 11 שנים, החל מ-2013, אופק טען ש-100 אלף צרכנים חייבים לו כסף על שירות המסרונים שניהל. הוא טען שהצרכנים לא התנתקו מהשירות ושזכותו לגבות מהם "חובות" על מסרונים שנשלחו אליהם ולא שולמו גם כעבור שנים. לקוחות בתגובה טענו שלא נרשמו לשירות, או שנרשמו ולא מימשו את הרישום, או שנרשמו ולא קיבלו מסרונים או קיבלו מעט מאוד מהם.
אופק ועורכי-דין שעבדו עבורו שלחו הודעות חיוב לכמויות גדולות של "לקוחות", חלקם קשישים וילדים. רבים אחרים נתבעו על ידו או על ידי החברות שבבעלותו. החברות פתחו עד 2019 לא פחות מ-3,554 תיקי הוצל"פ. בשלב מסוים משרד התקשורת התערב בפרשה והכנסת דנה בה. לאחר שנים הוגש אישום בפרשה.
בין היתר נטען כי אופק ואיקיוטק קיבלו למעלה משלושה מיליון שקל במרמה מ"לקוחות" וניסו לקבל במרמה למעלה מארבעה מיליון שקל מאלפי מתלוננים. בין היתר קיבלו כ-42,178 שקל מ-240 מתלוננים שסיפוריהם מפורטים בנספח לכתב האישום. כמו כן ניסו לקבל במרמה 806,481 שקל מ-240 מתלוננים נוספים שמפורטים בכתב האישום.
עו"ד גיא שנערעו"ד גיא שנער

ההסדר שחולל את התפנית

אלא שלאחרונה חלה תפנית. באוקטובר הפרקליטות הודיעה על חזרה מכתב האישום, לאחר שב-19.09.23 נחתם הסדר מותנה במשרדי הפרקליטות, עם הסנגור של אופק. לאחר שאופק והחברה עמדו בתנאי ההסדר והפקידו סכומי פיצוי וקנס מוסכמים בקופת בית המשפט, הודיעה המדינה על חזרתה בה מכתב האישום כנגד שני הנאשמים, וכעת האישום מבוטל בהחלטה מהיום. ההסדר כולל סכום פעוט של תשלום 20 אלף שקלים לאוצר המדינה ופיצוי של סך הכל למתלוננים של 25 אלף שקלים.
אדם אחד התנגד לעסקה, שבית המשפט הגדיר אותו כנפגע עבירה לאחר שבנו הקטין חוייב מהחברה והוא זו שחוייב בתשלום חוב. השופט קבע: "אפתח ואציין כי אני בהחלט מבין ללבו של האדם, ומבין היטב את תסכולו ואת מצוקתו הכנה, כנפגע עבירה בפרשה הממתין להכרעה בנושא שנים ארוכות מאוד. עם זאת, כפי שאפרט להלן, לא ניתן לקבל את טענותיו ולהיעתר לעמדתו במסגרת דנן, שכן המסלול הנכון והמתאים לבחינת טענותיו הוא המסלול המנהלי, וכן, ככל שבפיו טענות לביצוע מעשים בלתי חוקיים מצד מאן דהוא, עליו להגיש בנושא תלונה לגוף המוסמך שהוא משטרת ישראל". השופט ירון גת קבע שהוא מבטל את כתב האישום.
פרקליטו של אופק, עו"ד גיא שנער ממשרד אייזנברג, שנער ושות', מסר: "שנים לאחר פרוץ הפרשה, אנו שמחים כי כתב האישום החמור, שכלל בין היתר כ-700 עדי תביעה, שהוגש נגד מר אופק - בוטל, במסגרת הסדר מותנה. אנו מודים לפרקליטת מחוז ת"א, ולבית המשפט הנכבד על המאמצים המשותפים להביא את הפרשה לסיומה באופן של ביטול כתב האישום, בהליך אשר מנסיוני הוא חריג לנסיבותיו. לאחר שנים רבות של קמפיין אגרסיבי ולחץ ציבורי, כל רצונו של מרשי הוא לשים את הפרשה מאחוריו ולהמשיך בחייו האישיים והפרטיים, ואני מאחל לו שכך יהיה".