ביהמ"ש המחוזי בנצרת מינה לאחרונה נאמנים לחברות במביפלסט ורומולד בשל חוב כולל של כ-100 מיליון שקל. החברה שהוקמה לפני 50 שנה עוסקת בייצור צינורות פלסטיק ומעסיקה כ-60 עובדים במפעל בעפולה. החברה האחות, רומולד, עוסקת בייצור ופיתוח מוצרים פלסטיים ומעסיקה כ-65 עובדים במפעל באלון תבור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
השופט עאטף עיילבוני הוציא צו פתיחת הליכים לצורך שיקום פעילות חברת במביפלסט וכן צו פתיחת הליכים לצורך בחינת היתכנות מכר ביחס לחברת רומולד. השופט מינה את רו"ח עליזה שרון וכן את עו"ד יצחק רייס כנאמנים לחברות והקנה להם סמכויות ניהול. השופט אף אישר לנאמנים לגבש תוכנית הבראה וכן לגבש הצעה להסדר נושים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החברות, המיוצגות על ידי עוה"ד אמיר ברטוב ושירלי וילנסקי, מוחזקות על ידי בעל מניות אחד, צור שומן. לפי הנטען בבקשה, חברת במביפלסט עוסקת בפיתוח וייצור צינורות פלסטיק לתחומים שונים (חקלאות והשקיה, חשמל ותקשורת, הובלת דלקים ועוד) והיא חלוצה בתחום צינורות ההשקיה. במסגרת הבקשה צוין כי החברה מעורבת בפרויקטים לאומיים רבים, בהם: כביש 6, קריית הממשלה בחיפה ובבאר שבע ובנייני מגורים רבים ברחבי הארץ.
מהבקשה עולה כי החל משנת 2007, מוחזקת החברה על ידי צור שומן, אשר ניהל את המפעל בהצלחה ואגב צמיחה נמשכת בשיעורי הרווח של 10-12 אחוזים. על פי הנטען, המשבר שאליו נקלעה במביפלסט נובע בעיקר מהשלכות של מהלך שבוצע באוקטובר 2021 לרכישת חברת רומולד. נטען כי רכישה זו "שאבה" מבמביפלסט משאבים רבים. עוד נטען כי הרווחיות נשחקה מעליית מחירי חומרי הגלם בתחום הפלסטיק ושינויים בשערי המטבע אשר שחקו את רווחיות החברה. כמו כן נטען כי חברת רומולד שנרכשה היא חברה מפסידה.
מהבקשה עולה כי נכסיה המהותיים של במביפלסט נאמדים בקרוב ל-30 מיליון שקל וחובות החברה עומדים על כ-55 מיליון שקל. בנוסף, נטען כי נכסיה המהותיים של חברת רומולד נאמדים בכ-17 מיליון שקל וחובות החברה נאמדים בכ-41 מיליון שקל.
עוה"ד רחל סובול ויובל ישי, שמייצגים עובדים בחברת במביפלסט ורומולד, מסרו בתגובה: "הואיל ועובדי חברת רומולד פוטרו ושכר עבודתם עבור חודש מאי ומחצית חודש יוני לא שולם, אנו עושים כל שלאל ידינו על מנת שעובדים אלה יקבלו בהקדם את השכר המגיע להם מביטוח לאומי ודואגים למלוא זכויות העובדים בשתי החברות".