דונלד טראמפ מקבל סוף סוף בשורות פיננסיות טובות. חברת המדיה שלו השלימה היום (ו') מיזוג מיוחל עם חברת ספאק ותצא בשבוע הקרוב לוול סטריט. המיזוג יעלה את הונו של טראמפ - על הנייר - ביותר משלושה מיליארד דולר, ועשוי לספק לו מקור מזומן חדש כדי לשלם את החשבונות המשפטיים הגדלים שלו.
המיזוג בין חברת הספאק Digital World Acquisition Corporation לבין Trump Media & Technology Group, יביא ליציאת החברה של טראמפ לבורסה, שם תיסחר תחת הסמל DJT. העסקה תזרים יותר מ-300 מיליון דולר לטראמפ מדיה, שנותרה כמעט ללא כל כסף מזומן זמין, ותאפשר ל-Truth Social, פלטפורמת המדיה החברתית של טראמפ, להמשיך לפעול בשנת בחירות.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, shutterstock)
ההערכה היא כי שווי השוק הראשוני של טראמפ מדיה יעמוד על יותר מ-5 מיליארד דולר. המשמעות היא שהנתח האישי של טראמפ יהיה שווה יותר מ-3 מיליארד. אחת הסיבות להחלטת בעלי המניות של Digital World לאשר את המיזוג, הייתה עלייה של 145% במחיר המניה מאז תחילת השנה, בעיקר בזכות אוהדים של טראמפ שקנו מניות כדי לשכנע את החברה להתמזג עם טראמפ מדיה.
אישור העסקה מגיע כאשר טראמפ עומד בפני דדליין ביום שני לכיסוי עונש של 454 מיליון דולר בתיק הונאה אזרחי בניו יורק. על פי התקנות, הוא לא יוכל להשתמש במניות שלו בטראמפ מדיה לפחות בששת החודשים הקרובים, אבל יש לו אפשרות לבקש מהדירקטוריון של החברה הממוזגת לוותר על הכלל הזה עבורו, וההערכה היא שהוא אכן יעשה זאת.