לאחר שבאפריל 2023 הוגש לאישור בית המשפט הסדר פשרה בנוגע לביטולי הופעות בזאפה בשל הקורונה, אישרה היום (שני) השופטת שושנה אלמגור את ההסדר, שבמסגרתו זאפה תפצה את הלקוחות שנפגעו.
מהסדר הפשרה עולה כי הזכאים יוכלו לבחור בשובר מימוש להופעות באחד ממועדוני הזאפה (חיפה, אלמא, שוני, הרצליה, תל אביב, גני יהושוע, ירושלים וכרם ברקן), בשיעור של 150% מסך ההזמנה המקורית, אשר יהיה בתוקף לתקופה של חמש שנים. זכאים שברשותם שובר יקבלו הארכה של התוקף שלו ובנוסף יונפק להם שובר נוסף בערך של 50% ממחיר ההזמנה המקורית. בנוסף, יינתן שובר הנחה למימוש חד פעמי בשיעור של 50% בהזמנת מזון ומשקאות, עד לסך של 250 שקל, במספר מועדוני זאפה נבחרים (זאפה תל אביב, זאפה הרצליה, חיפה ואמפי שוני). גם שובר זה בתוקף לחמש שנים. בתום התקופה, יפקעו השוברים ולא ניתן יהיה לממש את ההטבות. בנוסף, הזכאים יוכלו לבחור בהחזר מלא של סכום ההזמנה לחשבון הבנק שיבחרו (לאחר שימסרו את פרטיהם במייל).
1 צפייה בגלריה
זאפה
זאפה
זאפה
(צילום: חיים הורנשטיין)
הבקשה לאישור הסדר הפשרה הוגשה באפריל 2023, כשנה לאחר שהתובענה הוכרה כתובענה ייצוגית על ידי השופטת שושנה אלמגור והיום אושר הסדר הפשרה בכפוף למספר שינויים שהוכנסו בו על ידי השופטת אלמגור.
התביעה הייצוגית שהוגשה במאי 2020 עסקה בגורלם של כרטיסים למופעים שזאפה ביטלה או דחתה בגלל פרוץ מגפת הקורונה בישראל, בחודשים אפריל ויוני 2020. את התביעה כנגד זאפה והבקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית הגישו עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי ממשרד עציוני, פסי ושות', בשמה של נועה גואטה, שרכשה כרטיסים לשתי הופעות שהיו אמורות להתקיים באפריל וביוני 2020.
שתי הופעות אלו, כמו רבות נוספות, לא התקיימו משום שבמרץ 2020 הודיעה ממשלת ישראל כי היא מטילה הגבלות בשל פרוץ מגפת הקורונה. התובעת טענה כי ביקשה שכספה יושב לה, אולם ניסיונותיה לא נחלו הצלחה. מנגד, טענה זאפה כי מי שקנו כרטיסים קיבלו הודעות שהן יידחו לתאריכים שפורסמו.
זאפה תיידע את הזכאים באמצעות הודעת דוא"ל אישית, בהתאם לכתובת הדוא"ל אותה הזינו חברי הקבוצה בעת ביצוע רכישת הכרטיס למועד המקורי ובאמצעות מסרון למספר הטלפון של חבר הקבוצה. כמו כן יתבצעו פרסומים בעיתונות ובמקום בולט באתר זאפה. את זאפה מייצג עו"ד ירון רוסמן ממשרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר.
לזאפה יש בסך הכל תקופה של עד 21 חודשים להשיב הסכומים. השופטת אלמגור קבעה היום כי הסדר הפשרה הוא " הסדר ראוי, סביר והוגן". הסדר הפשרה אליו הגיעו התובעת הייצוגית עם "זאפה" ו"זאפה כרטיסים", הושג לאחר הליך של גישור. הסדר הפשרה שאושר היום, חוסך המתנה עד למתן פסק דין שעשוי היה לקחת עוד שנים ארוכות וכן מציע פיצוי משמעותי המוערך כהטבה של מיליוני שקלים.