שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הודיע היום (ראשון) על מינויו של ד"ר שמואל אברמזון לכלכלן הראשי באוצר. יש לציין כי המינוי דרוש את אישור ועדת המינויים של שירות המדינה, וכן את אישור הממשלה.
אברמזון, חוקר לשעבר בפורום קהלת, שימש בחודשיים האחרונים ממלא מקום הכלכלן הראשי, וקודם לכן שימש כסגן בכיר לכלכלנית הראשית האחראי על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שמואל אברמזון
שמואל אברמזון
שמואל אברמזון
(צילום: באדיבות דוברות משרד האוצר)
אברמזון החל את דרכו בשירות המדינה ב-2004 ומילא מגוון תפקידים בממשלה ומחוצה לה: באגף הכלכלן הראשית, במועצה הלאומית לכלכלה, באגף החשב הכללי במשרד האוצר ובמכוני מחקר בארץ ובחו"ל. במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים ובהם: פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; סדרי עדיפויות לאומיים במדע; אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חסכון פנסיוני; מיסוי משאבי טבע והתמודדות המדינה עם אירועי קיצון.
לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ), שניהם מהאוניברסיטה העברית.
"אני שמח להביא מינוי מקצועי ואיכותי נוסף להנהלת האוצר. מאז כניסתי לתפקיד, פגשתי אדם מקצוען ומסור המכיר היטב את עבודת האגף והמשרד, ובטוחני כי הוא האיש הנכון לתפקיד", אמר השר סמוטריץ'. מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "שמואל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה ובעל ניסיון מגוון מאוד, הן בפן המחקרי והן מבחינת תהליכי גיבוש מדיניות כלכלית".
יש לציין כי כעת אין אף אישה בתפקיד בכיר באוצר, וכל ראשי האגפים במשרד הם גברים. בנוסף, נותר לשר סמוטריץ' מינוי אחד אחרון קבוע, זה של מנהל רשות ההון, הביטוח והחיסכון. מי שמכהן כממלא מקום מאז אוקטובר 2022 הוא עמית גל.