תם עידן באסם: אחרי 56 שנים בחברה, האחרון לדור המייסדים, דן פרופר (81) פורש מתפקידו כיושב הראש. נסטלה, בעלת השליטה באסם החליטה כי מחליפו של פרופר יגיע מחו"ל. "ההחלטה לא הייתה פשוטה עבורי, ואני יכול לומר בבטחה כי אני יוצא מאסם, אבל את אסם לעולם לא ניתן יהיה להוציא מתוכי", אמר פרופר לאחר הודעת הפרישה.
"את כל חיי הבוגרים עיצבה עבודתי בחברה, וכן עיצבו האנשים עמם נפלה בחלקי הזכות לעבוד. אני קשור לחברה בנימי ליבי וגאה על המהלכים החשובים שהובילו ליצירת אימפריית מזון ישראלית מפוארת", סיכם יו"ר הפורש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דן פרופר
דן פרופר
דן פרופר
(צילום: אוראל כהן)
מאז 2016 אסם נמצאת בבעלות מלאה של נסטלה, וכהונתו של פרופר כיו"ר במשך כל אותם שנים היא יוצאת דופן משום שנסטלה ממנה יו"ר מטעמה בכל חברות הבנות שלה בעולם ובחברות אותן היא רוכשת. מתוך הערכה רבה לידע ולניסיון של פרופר, ומעמדו במשק הישראלי, הוא התבקש ע"י נסטלה להישאר בתפקידו. נסטלה אף האריכה מספר פעמים את כהונתו. גורמים בענף אמרו כי "פרופר שמא על 'הישראליות' והערכים של אסם".
לשאלה האם הוא לא חושש שבעקבות עזיבתו אסם תאבד מהישראליות שלה, אמר פרופר: "גם לאחר שימנו במקומי יו"ר מנסטלה, אסם תישאר חברה ישראלית. אני משאיר אותה בידיים של המנכ"ל אבן בן אסייג, שה-DNA שלו מכיל ישראליות ציונית, עבודה קשה וערכים שבנינו במשך שנים. נסטלה חברה ארחאית, שרוצה בטובת אסם ותשאיר את המנכ"ל אני מקווה לעוד שנים".
אביו אויגן פרופר הקים ב-1942 עם שותפים מפעל קטן ביפו לאטריות, שעם השנים צמח לאימפריה. דן הצטרף לחברה בשנת 1966 בתום לימודי הנדסה בטכניון, וכעבור כשנתיים מונה לנהל את מפעלה הראשון של החברה בבני ברק. מאז, במשך למעלה מחמישה עשורים כיהן במספר תפקידי מפתח בחברה, מתוכם 25 שנים כמנכ"ל, וב-17 השנים האחרונות כיו"ר.

הוביל את הנפקת אסם בבורסה

במשך עשרות שנים שנה פרופר הוביל את פיתוחה ובנייתה של החברה המהלכים אותם קידם הובילו להרחבת איזורי פיתוח והגדלת מקורות התעסוקה בפריפריה, לרבות הקמת שבעה מפעלים, עשרות קווי ייצור חדשניים, וכן מרכזי לוגיסטיקה והפצה.
פרופר הוביל את מכירת אסם לנסטלה במהלכה משפחתו עצמה מכרה את כל אחזקותיה לחברה השווייצרית תמורת מאות מיליוני דולרים.
ב-1992 הוביל פרופר את הנפקת החברה בבורסה בתל אביב, והיה זה שיזם ויצר את הקשר עם ענקית המזון העולמית נסטלה, ובהמשך אף ניהל את המגעים שהובילו למיזוג אסם לתוך נסטלה בשנת 2016. כמו כן, הוא ומשפחתו מכרו את כל אחזקותיהם לחברה השווייצרית תמורת מאות מיליוני דולרים.
במשך כל שנות עבודתו באסם עסק פרופר בפעילות ציבורית, ובין השאר כיהן כנשיא התאחדות התעשיינים, יו"ר המועצה המייעצת של בנק ישראל, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. בשנת 1990 נבחר לקבל את פרס התעשייה וב-1999 הוענק לו תואר ד"ר של כבוד מטעם הטכניון בזכות תרומתו לכלכלה ולתעשייה הישראלית. בשנת 2006 קיבל מההסתדרות פרס מפעל חיים ובשנת 2003 קיבל תואר MBE מהמלכה אליזבת השנייה על תרומתו לחיזוק יחסי הכלכלה של ישראל ובריטניה.
מרקו סטמברי, מנכ"ל איזור אירופה בנסטלה: "הקריירה בת 56 השנים של דן פרופר באסם נסטלה ראויה להכרה ולהערצה. המקצועיות והמנהיגות יוצאת הדופן של דן, החוש העסקי שאין שני לו והחזון האסטרטגי לטווח ארוך, בנו את היסודות של אסם נסטלה כפי שאנו מכירים אותה כיום. בשם הנהלת נסטלה וכל איזור אירופה, אני רוצה להביע את תודתי העמוקה לדן על תרומתו יוצאת הדופן, המחויבות העצומה והמסירות לאסם".