תקציב הביטחון צפוי לגדול כנראה כבר בקרוב ב-2-1 מיליארד שקלים. בימים האחרונים מתקיימים דיונים של גורמים ממשלתיים בכירים בדבר הצורך לתגבר את תקציב הביטחון בשל התגברות הסיכונים הן בחזית הצפון והן בחזית הדרום ועל רקע העלייה בפעילות של איראן באזור. לגידול אין קשר למבצע הנוכחי "מגן וחץ" הנערך ברצועת עזה. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הדיונים החלו בחודש שעבר, במעורבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם במשרדי ראש הממשלה, האוצר והביטחון סרבו לאשר את קיומם.
1 צפייה בגלריה
חיילים מאגוז בתרגיל בבקעה
חיילים מאגוז בתרגיל בבקעה
חיילים בתרגיל
(צילום: יואב זיתון)

בשל התקרבות מועד אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בכנסת בעוד כשבועיים, לא יהיה ניתן כנראה להכליל תוספת חדשה לתקציב הביטחון לתוך תקציב המדינה, אך צופים שהתוספת תבוא בהמשך מהרזרבה הכללית שנקבעה לצרכים מעין אלה וכך לא תחייב קיצוץ גבוה נוסף בתקציב המדינה, שיקוצץ ללא קשר לתקציב הביטחון ב-3% בסוף החודש.
ברזרבה הכללית כלולים בכל שנה מיליארדי שקלים שנועדו כתוספות אפשריות לזרועות הביטחון, כולל אלה שאינם צה"ל (המוסד, שב"כ ועוד). תקציב כל מערכת הביטחון על שלוחותיה, כולל תקציב הביטחון הלאומי והמשטרה יסתכם השנה בכ-110 מיליארד שקל ובשנת 2024 יגדל בעוד מיליארדי שקלים.
תקציב משרד הביטחון בלבד, על פי ספר התקציב, יעמוד השנה על כ-64 מיליארד שקל ולזה יש להוסיף את הסיוע האמריקאי של 3.8 מיליארד דולר (כ-14 מיליארד שקל) ועוד תקציבים שמופיעים בנפרד בסעיפים אחרים בספר התקציב.
התקציב שיגדל יותר מכל השנה, בכ-3.7%, יהיה של המוסד.
מחמת סודיות "מוצפנים" חלק מפרטי התקציב בסעיפים שונים בספר התקציב, כמו בסעיף שבו מוקצים כספים לגורמים ביטחוניים שאינם מפורטים, בין השאר כדי לא לחשוף את היקפם בנתוני תקציב המדינה הרגילים.
כל תקציב מדינת ישראל השנה לעמוד על 484 מיליארד שקל ובשנת 2024 יחצה לראשונה את חצי טריליון השקלים.