בהנחה שאין איזה וירוס חדש שמתכנן לנו הפתעה לא נעימה, וזיכרון ה”לא להתרחק מעל 100 מטר מהבית” מאחורינו, עונת הפארקים - וחשוב מזה, עונת הריצה בפארקים - נפתחה שוב. נכון שאנחנו בפתחם, שלא לומר במרכזם, של חודשים חמים במיוחד - מה שאומר שצריך להתחיל לקום מוקדם בבוקר כדי לא להתעלף ביציאה מהבית, אבל בכל זאת: איזה כיף לרוץ!
כל עונה מביאה איתה בציר חדש של נעלי ריצה בכל צבע, צורה ואופן שתדמיינו, ואל חיקנו הספוגי ורגלינו הרעועות הוטלה משימת הבחינה שלהן. אין מה לומר, יש משימות גרועות מאלה. אז יאללה, בריצה קלה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ ALTRA)
אם, כמו שגרס פעם קמפיין רכב ידוע, הכביש זה השטח שלכם - הגיע הזמן שתכירו מותג יחסית אנונימי, האלטרה, נעל משככת וגמישה במיוחד. מה שבולט מאוד בדגם הטורין של אלטרה, הוא כמה קלה ונוחה היא, הרבה בזכות צווארון העקב המוגבה. רוב נעלי הריצה דורשות הסתגלות קצרה, אבל עם הטורין הרגשנו מיד בבית.
Altra Torin 5 - מחיר 650 שקל

הדבר הראשון שבלט בריבוק האלה אצל הנסיינית שלנו הוא הקול. לא, לא הקול של הנעליים, אלא הקול של הנסיינית: ״איזה יופי!״. ואכן הריבוק האלה בהחלט נעימות לעין, מסוג הנעליים שאחרי הסיבוב בפארק אפשר להתקלח ולהמשיך איתן למשרד. זו אולי לא הנעל לרוץ איתה מרתונים, יותר ריצות של עד 10 ק”מ, אבל ההיברידיות הזו היא יתרון עצום.
Reebok Floatride Energy 4 - מחיר 399 שקל
און קלאוד, מותג הנעליים השווייצרי מיסודו של המר”ן רוז'ה פדרר, ממשיכים להפגיז. העיצוב של המפלצת הזאת, התוספת החדשה לליין היפהפה שלהם, אפילו טוב יותר במציאות. מה עוד? מי שהתחבר, כמוני, לשיכוך שיש לאון קלאוד, יתחבר עוד יותר לסוליה הזאת, שהיא מין גרסה כפולת מתלים של נעלי המותג. חלקה העליון עשוי מחומרים ממוחזרים, היא רכה להפליא מבפנים - וואלה, אפילו השרוכים כיפיים.
On cloud monster - מחיר 850 שקל (720 שקל לחברי מועדון)

5 צפייה בגלריה
(צילום: און רנינג)

כל יצרנית נעליים משתדלת להחצין את מה שנקרא ה־killer feature שלה, ובאנדר ארמור flow זהו צ׳יפ שנשתל בסוליית הנעל הימנית, מתחבר לטלפון באמצעות אפליקציה ייעודית, ומספק לרץ נתונים על הריצה והאימונים שלו - וכל זה בלי שתצטרכו לטעון אותו. לעולם. הנעל מודדת נתונים, כמו אורך צעד, זמן שבו הרגל נמצאת על הקרקע, זווית נגיעה בה ועוד. חובבי הגרפים יוכלו לשים קצת פופקורן במיקרו ולבלות את כל הערב בבדיקת הנתונים שלהם. חוץ מזה? היא נוחה ומיועדת לריצות מהירות.
UA FLOW VELOCITI WIND 2 - מחיר 649 שקל
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ אנדר ארמור)

נכון שאתם מצפים לגלות כאן דברי שבח והלל לנעל הריצה המתקדמת ביותר של אסיקס, מותג שאצנים מקצועיים בכל העולם אימצו לכף רגלם? אחרי הכול, הנעל עילית שבעילית, הטופ שבטופ, המאסטר אוף דיזסטר של סוליה עם שיכוך פלאי ומעטפת בד נהדרת מעל. אבל יש בה בכל זאת שני דברים קצת מציקים. הראשון שבהם, איך לא, הוא השם. נכון, משפחת נימבוס הולכת כבר שנים ארוכות לאחור וסוחבת איתה חתיכת רזומה מרשים. ונכון שצריך לציין גם את הדור (24) ולתת עוד קטנה עם הפלטינום היוקרתי. אבל ראבאק, זה המון שם לנעל. תלמדו מהקריאטיביות של מכוניות - מה רע באסיקס טורבו וזהו? אה, והדבר השני: את הנעל הזו לא תורידו מהרגל - בין שאתם במרתון או בקפה השכונתי. ממכרת.
Asics Gel Nimbus 24 Platinum - מחיר 899 שקל

אם דיברנו על מאפיינים בולטים בנעל, הרי בנעלי הוקה אלה הסוליות העצומות שלהן. כל כך עצומות, שבנעליים מסוימות שלהם, כשאתה מוריד את הנעל, אתה מרגיש כאילו ירדת מדרגה. הקליפטון 8 לא שונות: הן מיועדות לאנשים שמעדיפים נעלי ריצה נוחות על מהירות: אולי התחושה שהכי מזכירה ריצה על חמאה שאי פעם הרגשנו. ואם סבלתם פעם מבעיות ברכיים למשל, אתם מאוד רוצים לרוץ על חמאה.
Hoka one one Clifton 8 - מחיר 699 שקל

גולשת הגלים של מיזונו כבר מזמן הפכה לשם דבר בתחום אצני הכביש. הנעל הספציפית הזאת, הגרסה ה־25(!) שלהם, תתאים מאוד לאלה מכם שרצים על העקבים, עם שיכוך מסיבי באזור הזה. היא נוחה, קלה, נושמת, וההיסטוריה העשירה שלה מבטיחה גם שרידות גבוהה.
Wave Rider 25 MIZUNO - מחיר 699 שקל
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ אנדר ארמור)

אם מהירות היא מה שמעניין אתכן, מרחקים שבין 5 קילומטר למרתון מדברים אליכן, ותקציב הוא לא אישיו מרכזי בהוויה שלכן - מצאתי את הזוג המושלם. הדגם הזה, המיועד לנשים, שוקל בערך 180 גרם (תלוי במידה), והייעוד הכמעט יחיד שלו הוא להביא אתכן לאזור השיא האישי שלכן. מהסוליה בצורת ה־S, לריפוד הנדיב והעובדה שהיא מוכוונת לרצים שמשתמשים בעיקר בחלק הקדמי של כף הרגל, ועד לגוף הנעל הנושם והקל במיוחד. בקיצור נעל פגז.
Saucony Endorphin Pro 2S - מחיר 999 שקל
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ סאקוני)