פניציה, יצרנית בקבוקי הזכוכית מירוחם, שמפעילה מפעל שמספק פרנסה ל-220 עובדים מירוחם ודימונה, שהיה בעבר לא פעם בסכנת סגירה, מתאוששת. הסיבות: התגברות הביקושים בעולם לבקבוקי זכוכית כתחליף לבקבוקי פלסטיק מזהמים, החוסר שנוצר במוצר לאור הקורונה, ששיבשה וייקרה את היבוא מסין, והמלחמה באוקראינה, שגרמה לסגירת מפעלי הזכוכית במדינה.
פניציה החלה לראשונה בשנה האחרונה לייצא את מוצריה לחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. צפי ההכנסות לשנה הקרובה מוערך בכ-45 מיליון שקלים. משפחת מנדל מארה"ב, בעלי החברה, מתכננת כעת השקעה של 100 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות להרחבת המפעל והכפלת כושר הייצור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל פניציה בירוחם
מפעל פניציה בירוחם
מפעל פניציה בירוחם
(צילום: שרון צור)
בשבוע שעבר חתמה החברה על שתי עסקאות יצוא עם חברת Verallia האיטלקית וBIDOLUX- הברזילאית, במסגרתן תספק כ-140 מיליון בקבוקים וצנצנות זכוכית במהלך שנת 2023.
כאמור, עד לא מזמן המפעל פעל רק בשוק המקומי, ואילו השנה תייצא פניציה 25% מתוצרתה לחו"ל, בעיקר צנצנות ובקבוקים למשקאות קלים. ל- Verallia, אחת משלוש החברות הגדולות בעולם לייצור זכוכית תספק פניציה כ-60 מיליון צנצנות בשנת 2023, עם אופציה למכירה של כמות דומה בשנה שלאחר מכן. BIDOLUX הברזילאית, יצרנית שימורים וחברת ההפצה הכי גדולה של מוצרי אריזה בדרום ברזיל, תרכוש כ-80 מיליון צנצנות ובקבוקים בשנת 2023.
"משבר הקורונה, במהלכו הפסיד המפעל עשרות מיליוני שקלים, אילץ אותנו לחשוב על יצוא ולא להישען רק על השוק המקומי", אמר מנכ"ל פניציה, מישל בן סימון. "סין נסגרה בקורונה ומחירי ההובלה ממנה היו מטורפים. זה אילץ יצרנים בעולם לחפש אלטרנטיבות. המשבר באוקראינה הגביר עוד יותר את הביקוש העולמי למיכלי זכוכית וייצר תנאים שהיצוא מישראל הפך כדאי עבורנו".