שר האוצר אביגדור ליברמן חתם אתמול על צו המסדיר את חלקן של הרשויות המקומיות בפרויקט המטרו. עיגון הצו הוא מכוח חוק רכבת תחתית (מטרו) שעבר במסגרת חוק ההסדרים האחרון והוא מסדיר את השתתפותן של הרשויות המקומיות שבשטחן יעבור הפרויקט.
24 הרשויות המקומיות ישתתפו בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד שקל על פני תקופה משתנה, כשעלות הפרויקט כולו נאמדת ב־150 מיליארד שקל. בהתאם לחוק המטרו, מחצית הסכום ימומן ממקורות תקציב המדינה. במסגרת הצו עוגנו מנגנונים אשר נועדו להבטיח שמירה על האיתנות הכלכלית של הרשויות בזמן שנות התשלום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיה של תחנת המטרו הבימה
הדמיה של תחנת המטרו הבימה
הדמיה של תחנת המטרו בהבימה
(צילום: טל אייל ושרון שפירא)
פרויקט המטרו יביא לפיתוח נרחב של התחבורה הציבורית בשטח הרשויות לנוכח הנגישות המוגברת למרכז המטרופולין, צמצום הגודש בכבישים והפחתת זיהום האוויר. בהמשך ייחתם הסכם המסדיר את מערכת היחסים בין המדינה ובין הרשויות המקומיות ביחס להיבטים שונים הדרושים למימוש פרויקט המטרו.
ליברמן: "אנחנו עושים הכל כדי להכין את התשתית הטובה ביותר עבור הפרויקט הכי גדול של מדינת ישראל. הרשויות הן חלק בלתי נפרד מהצלחת פרויקט המטרו ואני מודה על שיתוף הפעולה מצידן. צמצום הפקקים יובטח רק באמצעות תחבורה ציבורית יעילה ושם אנחנו משקיעים. מקווה שכל נציגי המפלגות יתעשתו ונשלים את החקיקה של חוק המטרו שהוא תנאי הכרחי לקידום הפרויקט".