תנובה יוצאת מפעילויות מפסידות: מ"תנובה שף" ארוחות מוכנות קפואות שנמכרו בסופרים, ומאתר "תנובה מרקט" לשיווק ישיר לצרכן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ל-ynet נודע כי תנובה סוגרת את "תנובה מרקט", שהקימה ב-2021 בתקופת הקורונה בהשקעה של כ-3 מיליון שקל בשיתוף עם שוקבוק - בעלת אתר אונליין לשיווק ישירות מהחקלאי.
1 צפייה בגלריה
תנובה חלב
תנובה חלב
תנובה
(צילום: יריב כץ)
האתר, שמחיריו לא היו זולים יותר בהשוואה לחנויות הדיסקואנט אפשר לתנובה לפתוח ערוץ מכירות ישיר ללקוח שהיה אמור לחזק את נאמנותו למותג. אך ככל שעבר הזמן מהקורונה, התברר שהיענות הצרכנים אינה מספקת לנוכח העלויות הגבוהות של השילוח ושהמיזם גורם הפסדים לחברה.
מקורב למיזם אמר כי "מזה זמן שאנחנו מבחינים כי הציבור, על רקע המצב הכלכלי, חזר לנושא המחיר ומעדיף לרכוש במבצעים ברשתות השיווק" .
במקביל חדלה תנובה לשווק ארוחות קפואות מוכנות תחת המותג "תנובה שף" לאחר שהמיזם כשל. גורם בתנובה אמר ל-ynet כי "התברר שהציבור הישראלי אוהב אוכל טרי ולא קפוא, ומעדיף להזמין ארוחה מוולט".
בשנת 2021, בעקבות הקורונה, הוחלט בחטיבת המזון של תנובה להשיק ארוחות מוכנות, שאותן ייצרה עבורה חברת תמ"מ (תעשיות מזון מטוסים), חברת בת של אל על שמספקת את כל הארוחות למטוסיה. תנובה הציעה מגוון ארוחות במחיר 25 שקל. מתנובה נמסר: "לאור העלייה המשמעותית במחיר החלב הגולמי ובמחירי הסחורות, תנובה החליטה לסגור פעילויות הפסדיות".
גם בשטראוס, שהשיקה במקביל לתנובה ארוחות קפואות מוכנות תחת המותג דלישס, מודים כי לא מדובר בינתיים בהצלחה. שטראוס ממשיכה לשווק את הארוחות, אבל המיזם נמצא לדבריה "במעקב ולמידה" לגבי כדאיותו.