מאות אלפי שכירים מועסקים במספר מקומות עבודה, ואם הם לא מבצעים תיאום מס בכל שנה המעסיקים מחויבים לנכות משכרם את המס המירבי - אותו ברוב המקרים (בהתאם לרמת השכר) הם אינם צריכים לשלם. היום (ראשון) הודיעה רשות המיסים כי 345 אלף שכירים קיבלו בימים האחרונים הודעה על הארכת התוקף של תיאום המס שביצעו ב-2021 גם לשנת 2022.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה קריירה
אילוסטרציה קריירה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הארכות תוקף אלה נשלחו לשכירים אשר הכנסותיהם ונתוניהם האישיים (זהות המעסיק, מצב משפחתי ונתונים נוספים המשפיעים על חבות המס) לא השתנו מהותית מזה מספר שנים, והן חוסכות לאותם שכירים את הצורך בעריכת תיאום מס חדש לשנת 2022. ברשות המיסים הבהירו כי שכירים שקיבלו הארכות תוקף, אך חל שינוי בהכנסותיהם או בנתוניהם האישיים בשנת 2022, יכולים לערוך במהלך השנה תיאום מס עדכני באמצעות היישום לתיאום מס באינטרנט. עד תום שנת 2021, ניתן למצוא את אישורי תיאום המס שנערכו בשנה זו באזור האישי באתר רשות המסים.
ומה עושים שכירים שעובדים במספר מקומות עבודה ולא קיבלו הודעה? בשלב ראשון הם יהיו זכאים בכל זאת להארכה של חודשיים לתוקפם של אישורי תיאום מס למשכורת, שהונפקו למעסיקים בשנה קודמת. כלומר, עד לתשלום משכורת פברואר או עד ל-13 במרץ. אך אם עד אז לא ידאגו להסדיר את תיאום המס, המעסיקים יאלצו כאמור לגבות מהם מס הכנסה מירבי.
איך מגישים בקשה לתיאום? החל מאוקטובר 2021 ניתן לערוך תיאום מס מקוון לכל סוגי ההכנסות וההקלות במס. התיאום נעשה באמצעות יישום באתר רשות המסים, המאפשר לערוך סימולציה לחישוב מס ולשדר בקשה למחשב רשות המסים. המערכת תציג למגישי הבקשה את ההקלות שבאפשרותם לבקש ותסמן את אלה הרלוונטיות להם, בהתאם למידע הקיים במאגרי רשות המסים (כגון נקודות זיכוי עבור ילדים).
במרבית המקרים יתקבל אישור מיידי, ובמקרים שבהם נדרש טיפול משרדי, ברשות המיסים מתחייבים שהאישור יונפק בתוך עד 5 ימי עבודה ולפונים תישלח הודעה עם קישור לאישור. כדי להגיש בקשה יש להירשם תחילה למערכת ולקבל קוד אישי, שישמש לזיהוי בכל המערכות המקוונות של רשות המסים.
יש לציין כי ניתן לערוך תיאום מס בכל עת במהלך שנת המס כל עוד הא לא הסתיימה. לאחר תום השנה אין אפשרות לבצע תיאום, אך אם שיעור המס שנוכה משכרם של העובדים היה גבוה מהסכום שבו היו חייבים על-פי החוק, ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים מתום שנת המס.