בשורה לתושבי עוטף עזה: שר האוצר, אביגדור ליברמן, פרסם היום (א') תזכיר חוק, לפיו תוארך הטבת המס לתושבי יישובי עוטף עזה בארבע שנים נוספות. יצויין כי ההארכה דורשת אישור של הכנסת בשלוש קריאות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הוראת השעה קובעת כי מי שהיה תושב אזור קו עימות דרומי במשך כל שנת המס, זכאי באותה שנה לזיכוי ממס בשיעור של 20% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, עד לתקרת הכנסה של 241 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
מחסום "חץ שחור" בעוטף עזה
מחסום "חץ שחור" בעוטף עזה
מחסום "חץ שחור" בעוטף עזה
(צילום: רועי עידן)
"קו עימות דרומי" כולל את הישובים אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים עד שבעה קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה וכן ישובים ואזורים נוספים, אשר שר האוצר קבע שמתקיימים בהם אותם השיקולים הביטחוניים שמתקיימים בישובים אשר בתיהם שוכנים עד שבעה קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה.
הוראת השעה האחרונה הוארכה בשנת 2017 לארבע שנים גם כן והיא צפויה לפקוע בעוד חודשיים, בתום שנת 2021, ועל כן מבקש השר להאריכה בארבע שנים נוספות. עלות ההטבה מוערכת בסכום של 90 מיליון שקל לשנה.
שר האוצר אביגדור ליברמן אמר, כי "אני רואה חשיבות עליונה בהארכת הוראת השעה להטבת המס לתושבי יישובי עוטף עזה למשך ארבע שנים נוספות. אני מודה לח"כ נירה שפק על פנייתה להארכת הוראת השעה לארבע שנים רצופות, דבר אשר יאפשר את המשך חיזוק החוסן הכלכלי של תושבי העוטף העומדים בחזית קו העימות הדרומי".