עובדי מפעל "טכנולוגיית להבים" בנהריה ובתפן חתמו על הסכם הפיצויים הצפויים להם עם סגירתו של המפעל לייצור הלהבים, שעליו הודיעו בעלי החברה פראט אנד וויטני לפני כתשעה חודשים. בסיכום שהושלם היום (ב') מול הנהלת המפעל לאחר משא ומתן שערכו ההסתדרות וועד העובדים, נחתם הסכם קיבוצי שמסדיר את זכויותיהם של כאלף מעובדי המפעל שעתידים להיות מפוטרים. על פי ההסכם, העובדים שיפוטרו יקבלו פיצויים מוגדלים בשיעור של עד 154%, כולל כל הפיצויים המגיעים להם בביטוח הפנסיוני. עובדים בני 63 ומעלה יקבלו מענק פרישה מוגדל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
בהסכם שאליו הגיעו העובדים אחרי המו"מ מול ההנהלה הוחלט עוד כי גם אם יתבשרו העובדים שתקוותם למכירת המפעל לגורם שלישי התגשמה והוא לא ייסגר, הם עדיין יזכו לתנאי הפיצויים המוגדלים אם מי מהם יפסיק את עבודתו בחמש השנים הראשונות תחת המעסיק החדש.
1 צפייה בגלריה
מחאת עובדי מפעל להבים
מחאת עובדי מפעל להבים
מחאת עובדי מפעל להבים
(צילום: דוברות ההסתדרות)

במכתב ששלחה הנהלת המפעל לעובדים היום בצהריים, נכתב כי "לפנינו יש לכל הפחות עוד כשנה וחצי של עבודה מלאה, ועל כולנו לפעול יחד כדי להמשיך בעבודה מלאה וסדירה כדי לעמוד ביעדים ולהבטיח פרנסה לפרק זמן ארוך ככל הניתן".
פריד סעיד, יו"ר ועד העובדים בטכנולוגיית להבים, בירך על ההישג והודה ליו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי. סעיד אמר כי "והיה שאכן תוכניות החברה לסגור אותו ולפטר את כולם יתגשמו, ההסכם הזה הוא טוב ונחשב לתקדימי בהיקף פיצויים לעובדים רבים כל כך ואני מברך על כך".
סעיד הוסיף כי "אנחנו ממשיכים להלחם שהמפעל יימכר לגורם שלישי או שהוא ימשיך לעבוד ולייצר את הלהבים האיכותיים שלנו. אנחנו גאים במפעל הזה ומאמינים שעם הביקוש הגבוה והעלייה המשמעותית בהיקף ההזמנות בחודשים האחרונים, הבעלים יחזרו בהם מהכוונה לסגור אותו".
סעיד פנה היום לעובדי המפעל במכתב בו כתב להם כי "מעמד החתימה היום לא היה פשוט והדרך אליו הייתה ארוכה ומורכבת. הבשורה על סגירת המפעל זעזעה את כולנו והכניסה אותנו לתקופה קשה של חוסר ודאות, אבל בסופו של דבר - אחרי משא ומתן לא קל בכלל, הצלחנו להבטיח שאם אכן בסופו של יום ייסגר המפעל ויחלו מהלכי הפיטורים, נסיים את העבודה בחברה בראש מורם, בגאווה ועם ביטחון כלכלי לעתיד".
הוא ציין כי "נכון להיום תחילת מהלכי הפיטורים לא יתחילו לפני חודש ינואר 2025, ועד למועד הזה נמשיך לעבוד במפעל עם חדוות העשייה והמוטיבציה, בתקווה שאולי בסופו של יום ימשיך המפעל לעבוד ונמצא עצמנו במציאות שונה ואחרת".
בסוף חודש מאי חשפנו ב-ynet כי המועד לתחילת הפיטורים לקראת סגירתו של המפעל יידחה בשנה, ל-2025, ולא יתחיל, כפי שהודיעו נציגי בעלי המפעל מחברת פראט אנד וויטני, כבר בשנת 2024.