בשיתוף מטה הבטיחות בענף הבנייה
אירועי יום הבטיחות הלאומי בענף הבנייה נועדו להעלות את המודעות לנושא הבטיחות באתרי בנייה ולהרחיב את מעגלי ההשפעה על גורמים מכל התחומים המשפיעים עליה. "היום הלאומי לבטיחות בענף הבנייה והתשתיות", שהתקיים ב-26.5, הוא פרי שיתוף של "מטה הבטיחות ענף הבנייה והתשתיות" של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות. השנה לקחו בו חלק גם "קרן מנוף" של הביטוח הלאומי והמוסד לבטיחות וגהות. הגופים השותפים ביום הבטיחות עוסקים לאורך השנים האחרונות בעשייה בהיקף גדול מאוד ובהשקעה כספית נרחבת, כדי לשנות את תרבות העבודה בענף הבנייה והתשתיות הישראלי.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה תאונות בנייה
אילוסטרציה תאונות בנייה
(צילום: Shutterstock)
במהלך יום הבטיחות התקיימו פעילויות הסברה והדרכה בתחום השמירה על חיי אדם באתרי הבנייה, מפגשים עם ראשי ובכירי רשויות מקומיות ופעילות חינוך לנוער וסטודנטים. באתרי הבנייה ברחבי הארץ בוצעו כינוסים של עובדים ומנהלים, עם הדרכות מיוחדות ודיונים של חשיבה משותפת על כלים לשיפור הבטיחות בכל אתר ובאופן העבודה בכלל.
לאורך היום, בכיתות על גלגלים (ניידות בקרוואנים ייחודיים) בוצעו הדרכות בעמדות מחשוב אינטראקטיביות של המוסד לבטיחות וגהות לבני נוער ברחבי הארץ שהתנסו בהדרכות בטיחות אשר כמותן מבוצעות לאורך כל השנה באלפי אתרי בנייה ברחבי הארץ, במטרה להוסיף נדבך נוסף להליכי שינוי תרבות לשמירה על בטיחות בכלל בנוסף מתארחים סטודנטים למקצועות הבנייה מכל הארץ אתרים בהליכי ההדרכות.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה תאונות בנייה
אילוסטרציה תאונות בנייה
(צילום: Shutterstock)
היום נחתם בטקס מרכזי במרכז אומנויות הבמה בעיר שהם, בו השתתפות נציגי ממשלה, בראשם סגן שרת הכלכלה יאיר גולן המוביל כיום את נושא המאבק בתאונות עבודה בממשלה, מנהלי חברות בנייה בראשות נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, ראול סרוגו, נציגי עובדים ומנהלי עבודה בענף בראשות יו״ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, ראש מטה הבטיחות הענפי, אלוף מיל. וחברת הכנסת לשעבר, איל בן ראובן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, משה בן זקן, מנהל קרן מנוף, שגב קיים, ונציגים של גופים המסייעים לענף ביצירת שינוי התרבות בתחום הבטיחות עם חברת "צומת" של טייסי חיל האויר לשעבר ורופאים בכירים.
הפעילות ביום הבטיחות לוותה על ידי קבוצת טייסים מחברת צומת-בטיחות אשר מפעילים את תוכנית "כוכבי הבטיחות", שבה עוברות חברות בנייה הדרכות של חודשים לבנייה מחדש של תפיסת הבטיחות בהן על פי תורת "מצוינות בטוחה". עשרות אנשי "צומת" מבצעים יום יום את פרויקט המרכזי של מטה הבטיחות הענפי שבו מבוצעת הדרכה שמבוססת על לקחי חיל האוויר הישראלי וצוותי רפואה ישראלים בתחומים של תכנון, הדרכה וניהול הבטיחות לקראת עבודה, פיקוח עצמי ותחקור תאונות ואירועי "כמעט ונפגע". אותן חברות בנייה המשלימות את הליכי ההדרכה לכלל המנהלים והעובדים שלהן, זוכות ל"כוכב בטיחות" במדרג עולה לפי היקף הפעילות שהקדישה כל חברה לעניין.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בסיכום יום הבטיחות הענפי התקיים אף אירוע זיכרון לעובדי בנייה שנהרגו בעת עבודתם, פאנל מקצועי וחלוקת תעודות לחברות בענף שהוסמכו לקבל "כוכבי בטיחות" – דירוג הצפוי להפוך לכלי מרכזי ביצירת כדאיות בהשקעה בבטיחות.
ראש מטה הבטיחות של ענף הבנייה, אלוף מיל. איל בן ראובן: "יום הבטיחות מהווה עוד אבן דרך חשובה במאבק הבלתי מתפשר להורדה משמעותית בכמות התאונות והנפגעים בענף הבנייה. אנחנו בתהליך של שינוי שקורה בעצם ימים אלה ואני קורא לכל המנהלים והעובדים בענף הבנייה להצטרף ליום הזה ולהיות שותפים מלאים במאבק החשוב הזה".
בשיתוף מטה הבטיחות בענף הבנייה
פורסם לראשונה: 08:52, 30.05.22