למרות תלונת לקוח, השקיות הפגומות של שופרסל המשיכו להימכר בסניף: לקוח שקונה בסניף יגאל אלון של שופרסל דיל בתל אביב, ואורז את המצרכים שהוא קונה בשקיות חד פעמיות שהוא רוכש בסניף, מספר שהן לכאורה לא עומדות בתקן.
"קניתי שם יותר מעשר שקיות וכמעט כולן נקרעו", הוא מציין. "זה הסניף הקבוע שלי. אני תמיד הולך ברגל לסופר הזה כי הוא קרוב למקום מגוריי, מרחק הליכה. לפני ארבעה ימים קניתי שם ונקרעו לי שלוש שקיות ידית נשיאה. אתמול קניתי שוב באותו סניף ונקרעו לי חמש שקיות. הפעם נקרעו גם הידיות וגם החלק התחתון של השקיות.
"כלומר, יש פה פגם רציני מאוד ונראה שמדובר בשקיות רבות, כי עברו כמה ימים בין קנייה לקנייה. זה משהו מתמשך ובטח לא קרה רק לי. זה גם לא קשור לכובד הקנייה, כי למשל אחת מהשקיות שנקרעו הכילה תבנית ביצים בלבד. הקופאית אמרה לי שהם מכירים את הבעיה והמליצה לי להשתמש בקופות בשירות העצמי, שם לטענתה יש שקיות טובות יותר".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
השקיות הקרועות
השקיות הקרועות
השקיות הקרועות
לפי חוק, על השקיות הנמכרות ברשות השיווק להימכר כשהן בעובי של יותר מ-20 מיקרון. השקיות התקולות בשופרסל היו לכאורה דקות מדי או שהכילו פגם מסוים שגרם להן להיקרע. רק אחרי פניית ynet הוסרו השקיות הפגומות מהחנות.
החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות, המורה לגבות היטל של 10 אג' עבור כל שקית, נכנס לתוקף ב-2017. קודם לכן השקיות נמסרו חינם ללקוחות שהרבו להשתמש בהן. החוק תקף גם לרשתות הפארם, אך לא לרשתות אחרות כמו רשתות אופנה, צעצועים, כלים לבית ומוצרי חשמל.
לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, ב-2022 הישראלים נטלו 474 מיליון שקיות ברשתות המזון - 73% פחות שקיות בסופר לעומת 2016, אז נטלו 1.754 מיליארד שקיות. שנות הקורונה הגבירו שוב את השימוש בכל מה שחד פעמי, מה שהביא לשחיקה בחוק, אם כי מגמת העלייה הזוחלת בצריכת שקיות שינתה כיוון ב-2022 - לירידה של כ-5%.
החוק מחייב את הקמעונאים הגדולים לדווח אחת לרבעון למשרד להגנת הסביבה על מספר השקיות שמכרו, וכן עליהם לשלם את ההיטל עבור כל שקית נשיאה חד פעמית שמכרו.
משופרסל נמסר: "בתהליך ייצור שקיות לעתים מתגלה פגם נקודתי כפי שארע במקרה זה. הנושא טופל באופן מיידי מול הספק".