"בעוד כשלוש שנים גט פקג' תהיה חברה בינלאומית גדולה, שמונפקת בנאסד"ק", מצהיר היזם ניר בנגל, מייסד ומנכ"ל חברת השליחויות גט פקג' (GetPackage), מפתחת הטכנולוגיה, שמאפשרת משלוחים מהיום להיום לצרכן הפרטי והעסקי, באמצעות חיבור בין השולח, השליח והמקבל. בימים אלו, הוא מעדכן, יוצאת החברה בקמפיין שיווקי ופרסומי רחב, בשווי של 6 מיליון דולר, שיתפרש על פני השנתיים הקרובות. "החברה השקיעה את רוב שנותיה וכספה במהלכים פורצי דרך, עכשיו הגיע זמן להתרחב ולהרחיב את המודעות למהפכה שביצענו, לכך שהמצאנו את הגלגל בתחום השליחויות".
להזכיר: את אפליקציית המשלוחים, שפועלת על עקרון הכלכלה השיתופית בשירות שליחויות ארצי, כשכל נהג יכול להירשם כשליח, הגה בנגל ב-2015. המטרה הייתה לחולל תחרות מול חברות השליחויות המסורתיות ומול Gett, שתוביל להוזלת מחירי השליחויות לצרכנים. כשנה לאחר מכן השיק אותה עם שותפים עסקיים בהשקעה של 16 מיליון שקל. בין המשקיעים בתחילת הדרך נמצאו קבוצת מאיר, יבואנית וולוו והונדה, וחברת בר שיווק והפצה, ומשקיעים פרטיים. לפני כשנתיים השקיעה בחברה הרשות לחדשנות כ-2.2 מיליון שקל על פיתוח טכנולוגי יוצא דופן, ויש גם קרן הון סיכון שנכנסה כשותפה בחברה. בנגל מדגיש, שאז והיום, הוא בעל האחזקות העיקרי בחברה.
2 צפייה בגלריה
GetPackage
GetPackage
GetPackage
(צילום: GetPackage)
באותה נשימה יש לציין, שגם המציאות פעלה לטובת החזון של בנגל. למשל הקורונה, שבאה והקפיצה את החברה למעלה. ב-2020 כבר היו תחת בנגל שישה מנהלים, 60 עובדים ויותר מ-14 אלף שליחים בטווח גילאים שבין 21 ל-65 הפרוסים בכל הארץ. נכון להיום החברה ביצעה כבר מיליוני משלוחים בעשרות מיליוני דולרים. רשומים במערכת כ-63 אלף שליחים וכ-95 אלף לקוחות, "כל זאת", מדגיש בנגל, "מבלי שעשינו שיווק. מדובר בלקוחות עסקיים ופרטיים, שהפכו ללקוחות חוזרים ולעסקים שהפכו רווחיים ויציבים יותר".
בוא נחזור לאיך נולד הרעיון. "הרעיון נולד מהחוויה הרגשית שאדם עובר, כשהוא רוכש מוצר ומקבל אותו לידיו. כשהוא קונה בחנות, עוד לפני שהוא יוצא ממנה, הוא פותח את העטיפה ומתרגש. כשקונים משהו און ליין ומקבלים את החבילה רק לאחר כמה ימים, קורה שכבר שוכחים למה קנינו את מה שקנינו. הזמן הורג את החוויה הרגשית של הקנייה. השליחות הקצרה שאנחנו מאפשרים, משמרת את החוויה".
עוד בתחילת הדרך השתמש בנגל במילה "מהפכה", כשדיבר על פלטפורמת המשלוחים. "יצרנו אפליקציה ייחודית שהיא ה'אובר' של תחום המשלוחים. יצרתי את המודל לאחר שבדקתי היצע וביקוש בענף והבנתי שיש פה כשל שוק גדול. הקניות אונליין הגדילו את הביקוש למשלוחים, רק שבשל הסכום הגבוה שדרשו למשלוח, הרבה לקוחות ויתרו על משלוחים עד הבית ונהגו לאסוף את מה שהזמינו מחנויות או מבוקסים, והשליחים לא יכלו לקבל את המגיע להם.
"אנחנו ביצענו מהפכה במעמדו של השליח, שעבודתו מעולם לא תוגמלה כראוי. אם היום מדובר על שכר של 38 שקל לשעה, הרי שלפי המודל שלנו, השליח עובד בשביל עצמו, באמצעות המכונית או האופנוע שלו, ומבין שכמה שיספק יותר משלוחים ביום, הוא ימקסם את ההכנסה שלו. החשוב הוא פונקציה של תפוקה ביחידת זמן. אין לנו תקורה על החבילה, אנחנו מתגמלים את השליח. אצלנו שליח זה לא עוד עבודה בין עבודות או עבודה לאחר צבא, אלא עבודה שמכבדת את עצמה. שכר עבודה שעתי של שליח אצלנו מוערכת בין 80 ל-100 שקל לשעה, ושכר חודשי ממוצע נע בין 8,000 ל-12 אלף שקל לחודש. יש שמגיעים ל-25 אלף שקל בחודש".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל גט פקג', ניר בנגל
מנכ"ל גט פקג', ניר בנגל
מנכ"ל גט פקג', ניר בנגל
(צילום: יח"צ)
בנגל מחלק את סוגי השליחויות של פלטפורמת הגט פקג' לשלושה עיקריים, ומציין שהרביעית בדרך. "השליחות הכי פופולרית היא חבילה מהיום להיום, בעלות של 35 שקל כולל מע"מ, לחבילה של עד 10 ק"ג. שירות אקספרס הוא שירות של מהרגע להרגע. לוקח לא יותר מחצי שעה מרגע קבלת הבקשה ועד שאוספים את החבילה מהשולח, ומובילים אותה ליעד, כשהמחיר נקבע לפי המרחק מהשולח ליעד. יש סוג משלוחים של ריבוי שליחויות. ככל שיש יותר צפיפות משלוחים לאותו אזור, המחיר נמוך יותר. את השירות הרביעי אנחנו מקווים להשיק בתוך כשלושה חודשים. מדובר בשליחות של היום להיום עד מרחק של 300 ק"מ מהשולח, בעלות 35 שקל כולל מע"מ".
למה החיפזון? לאנשים אין סבלנות? "מחקרים מוכיחים כמה הפכנו, כולנו, להיות טיפוסים חסרי סבלנות. אנחנו רוצים לקבל את הדברים במהירות, שהמשלוח יגיע באותו היום שהוא נשלח. מחקר שבוצע בארה"ב הראה שאספקה מהיום להיום מגדילה את מכירת בית העסק ב-30% בלי מאמץ שיווקי, וגם מקטינה את היקף ביטולי העסקה של בית העסק. אנחנו נעמוד בזה. הנתונים של הלמ"ס מראים, כי היקף הפעילות של המשלוחים בישראל נאמדת בכ-5 מיליארד שקל בשנה ומדובר בכ-320 אלף משלוחים ביום".
אתה מצהיר על כניסה של החברה לחו"ל. איך המודל יעבוד שם ואיפה? "מיפינו כבר את צרפת, איטליה, גרמניה, אנגליה וארה"ב. יש לנו פרמטרים ורק מקומות שיענו על הדרישות, יקבלו את השירות של החברה שלנו. למשל, בצרפת נתחיל עם פריז, ליון וליל, ובארה"ב עם ניו יורק. הקמנו שם כבר חברה ונבצע שם משלוחים בתמורה לשמונה וחצי דולר לשירות. מדובר במשלוחים של עד למרחק של 300 ק"מ מקצה לקצה ומינימום מיליון וחצי תושבים במקום".
כשאתה מביט אחורה אל 2015, כשהגית את גט פקדג'. מה התחושות? "אני גאה. המצאנו את הגלגל של תחום המשלוחים. לקחנו את המקצוע הכי לואו-טקי שיש, של השליחויות, והפכנו אותו להכי הייטקי שיש. אחרי שהבנתי שאין שליחים בגלל ההכנסה הנמוכה, שיניתי את זה, ואז הגדלתי את המעגל, והפכתי את עולם המשלוחים לכזה של מהיום להיום או מעכשיו לעכשיו. עכשיו גם השליחים מרוויחים טוב, גם הלקוח מרוצה ומחויב במחיר נמוך יחסית לחברות אחרות, וגם גט פקג' מרוויחה טוב. הבנתי גם שכדי לעמוד במטרות שהצבתי לעצמי, צריך יותר מפלטפורמה, צריך חדשנות. כך נוצר האלגוריתם החדשני שלנו. עד היום החברה שלנו השקיעה את רוב זמנה וכספה במהלכים פורצי דרך, והם נושאים פרי. המטרה, שהצהרנו עליה לפני שמונה שנים, להפוך לפלטפורמת משלוחים שיתופית והכי פופולרית, כמו אובר למוניות, כבר איננה בגדר תאוריה בלבד, אלא מתרחשת בשטח".
*גילוי נאות, ynet שותף להשקעה בגט פקג׳.