מארק צוקרברג החליט לראשונה מזה שנתיים למכור חלק ממניותיו במטא, חברת האם של פייסבוק, אותה הקים: בנובמבר מכר המיליארדר היהודי באמצעות גופים שונים שמנהלים את הונו כ-682 אלף מניות של החברה - בשווי של כמעט 185 מיליון דולר, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.
ההחלטה של צוקרברג מגיעה כשברקע ההתאוששות המרשימה של מטא בוול סטריט, אחרי שמניית החברה זינקה ב-172% מתחילת השנה ועד סוף נובמבר, יותר מכל חברה טכנולוגית אחרת בארה"ב מלבד Nvidia.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: JOSH EDELSON / AFP)
ההערכה היא שאת הכסף בעקבות מכירת המניות צוקרברג ישקיע בפעילויות השונות שלו מחוץ למטא, כמו למשל קרנות הון סיכון, מחקר מדעי והשקעות נוספות.
מניית מטא מתקרבת לשיאים שקבעה בשנת 2021 (נסחרת היום תמורת כ-320 דולר), כאשר אז צוקרברג וקרן הצדקה שלו מכרו מניות רבות של החברה תמורת יותר ממיליארד דולר. צוקרברג עדיין מחזיק ב-13% ממניות ענקית הטכנולוגיה, שמהווים כמעט את כל הונו המוערך ב-117.7 מיליארד דולר.
צוקרברג ואשתו פריסיליה התחייבו בעבר להקצות כ-99% מהונם למטרות פילנתרופיות לאורך חייהם, בין השאר לקידום שוויון וריפוי מחלות. כמו כן, מוקדם יותר השנה הקרן של הצוקרברגים התחייבה להעביר 250 מיליון דולר להקמת מרכז מחקר ביו-רפואי בשיקגו. בנוסף, בעבר תמכה בטיפול במצוקת הדיור באיזור מפרץ סן פרנסיסקו וביצעה השקעות להכשרת מפתחי תוכנה באפריקה. לקרן יש נכסים בשווי של כ-6.3 מיליארד דולר. אגב, מאז שהזוג התחייב לפני כשמונה שנים להעביר את רובו המוחלט של הונם לצדקה, מניית מטא זינקה ביותר מ-200%.