שיפור במכירות וברווח לאלקטרה מוצרי צריכה ברבעון הראשון של 2022. הכנסות החברה צמחו ב-108% והסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל, וברווח הנקי נרשמה עלייה של 17% והוא הסתכם בכ-41.8 מיליון שקל.
הגידול בהכנסות מיוחס לאיחוד תוצאות יינות ביתן, שתרם להכנסות כ-688 מיליון שקל ברבעון, וכן שערוך נכסי נדלן, עלייה קלה במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים כמו מזגנים, ויצוא מערכות חימום שאינן מבוססות גז לארופה, שסובלת ממחסור בגז הרוסי. ההכנסות במגזר מוצרי צריכה חשמליים ברבעון הראשון הסתכמו בכ-324.6 מיליון שקל, לעומת כ-322.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
לעומת זאת, החברה דיווחה על קיטון בהכנסות ממגזר קמעונאות החשמל, שקם אלקטריק ומחסני חשמל, שם הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-420.7 מיליון שקל לעומת כ-423.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי הירידה במכירות נבעה בעיקרה מעיתוי חג הפסח וכן מיום הבחירות שחל ברבעון המקביל אשתקד.
עוד עולה מהדו"חות כי במגזר קמעונאות המזון אין עדיין בשורה מכיוונה של יינות ביתן: לפי הדו"ח, המכירות בחנויות זהות שפעלו באופן מלא בתקופת הדוח ובתקופה המקבילה אשתקד קטנו בשיעור של 8.7%, המכירות למ"ר הסתכמו ב-1,977 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת 2,028 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד, אשר הייתה שנת שיא עקב התפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה. מחזור המכירות הסתכם בכ-688 מיליון שקל כאמור, והרווח בכ-4.4 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של הרשת במגזר קמעונאות המזון ירד ברבעון בכ-36 מיליון שקל וה-EBITDA ירד בכ-34 מיליון שקל והסתכם בארבעה מיליון שקל, אולם בתוספת תשלומי שכ"ד עבור 140 סניפים (בנטרול התקן החשבונאי), ה-EBITDA הופך לשלילי: הפסד של 4.5 מיליון שקל. הרווח המגזרי הסתכם בארבעה מיליון שקל. למעשה, יינות ביתן מחכה לישועה מרשת קרפור, שאמורה להחליף את סניפי מגה בעיר ויינות ביתן.
הרווח הגולמי של אלקטרה צריכה עלה במהלך הרבעון בכ-133.9% ועמד על כ-421.8 מיליון שקל (כ-29.1% מההכנסות), לעומת כ-180.3 מיליון שקל (כ-25.9% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2021. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות, שאוחדו לראשונה בדוח. למשל, חברת קולומביה נהנתה מהצטיידות המטיילים לנסיעות לחו"ל ולטיולים בארץ, וסיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 10 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה במהלך הרבעון עלה בכ-85.7% ועמד על כ-85.7 מיליון שקל, לעומת כ-45.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.
מנכ"ל אלקטרה צריכה, צביקה שווימר: "במהלך הרבעון הראשון ולאחריו המשכנו בתנופת פיתוח עסקי גדולה מאד לחיזוק מיצובה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בישראל בתחום מוצרי צריכה. לאחרונה חתמנו על הסכם זכיינות אסטרטגי ובלעדי להפעלת חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי קרפור הבינלאומית, וזאת בהמשך להסכם זכיינות משמעותי נוסף, עליו חתמנו באוקטובר האחרון עם רשת ELEVEN-7. מדובר בשני מותגי קמעונאות מובילים עולמיים, שיספקו הצעת ערך פורצת דרך לצרכן הישראל ויציבו את החברה על המפה כשחקנית מרכזית ורב גונית בשוק המזון הישראלי". בשיחת אנליסטים לאחר פרסום הדוחות אמר שווימר כי המטרה היא להעלות את שיעור הרווח התפעולי של הרשת תוך שנתיים ל-4%, בדומה למתחרים.