ענקית הגיימינג אלקטרוניקס ארטס (EA), שאחראית לכמה מהמשחקים הפופולריים ביותר לאורך השנים כמו FIFA ,Madden NFL ,NBA LIVE ו-Apex Legends, הודיעה על פיטורים של 5% מכוח האדם בחברה, שהם קרוב ל-700 עובדים. קיצוץ כוח האדם הנוכחי מצטרף לפיטורי כ-800 עובדים שביצעה החברה בשנה שעברה.
EA מסרה כי הפיטורים הם חלק מארגון מחדש רחב יותר שמטרתו לתמוך ב"סדרי עדיפויות אסטרטגיים ויוזמות צמיחה". כמו כן, בחברה ציינו כי הם מתכוונים לצמצם את שטח המשרדים שלהם חלק מתוכנית ההתייעלות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
Electronic Arts
Electronic Arts
Electronic Arts
(צילום: Shutterstock)
בנוסף, ב-EA מבצעים חשיבה מחדש בכל מה שקשור לתוכן ופיתוח המשחקים העתידיים של החברה: "אנחנו מורידים מהפרק חלק מהפיתוח של משחקים חדשים ומתוכניות נוספות שאנחנו לא מאמינים שיצליחו בתעשייה המשתנה שלנו", כתב המנכ"ל אנדרו ווילסון במייל ששלח לעובדים אתמול (רביעי). "אנחנו מייעלים את פעילות החברה כדי לספק חוויות עמוקות יותר ללקוחות".
כאמור, לפני כ-10 חודשים הודיעה EA על גל הפיטורים הראשון שלה, שהיה כואב מאוד לתעשייה בישראל, אחרי שהוחלט למעשה לסגור את מרכז הפיתוח של החברה בקיסריה, מה שגרם לעשרות עובדים לעזוב. מרכז הפיתוח בקיסריה הוקם לאחר רכישת הנכסים והעובדים של חברת GameFly ונועד לפתח עבור EA שירות הזרמת משחקים מבוסס-ענן, בדומה לשירות הזרמת הווידאו של נטפליקס.
EA ממש לא לבד בקיצוץ כוח האדם בחברות שמפתחות משחקים. רק שלשום הודיעה סוני על פיטורי 900 עובדים, מיקרוסופט פיטרה 1,900 עובדים לא מזמן ממחלקות האקס בוקס ו-Activision Blizzard, לפני חודש Tencemt's Riot Games שלחה הביתה 11% מכוח העבודה שלה ובספטמבר Epic Games פיטרה 800 עובדים.