אין התחשבות בקשישים? זוג חיפאים בני 90 ו-77 פנה לקלאב הוטל בתחילת נובמבר בבקשה: אנא דחו את החופשה השנתית שלנו ביחידת הנופש במלון, שאמורה להתקיים בסוף החודש. הם ביקשו זאת בעיצומה של הלחימה, שכן המצב הנפשי לא מאפשר זאת, וגם פיזית קשה להם להגיע, ובנוסף יהיה להם קשה לרוץ למרחב מוגן.
האישה, בת שבע שמה, סיפרה ל-ynet: "היינו אמורים לרדת לאילת ב-27 לנובמבר עד ה-4 בדצמבר. ביקשנו לדחות את הנופש והם פשוט סירבו. שלחנו בקשה כבר באוקטובר, וקיבלנו סירוב ואז התעלמות. אנחנו משלמים 3,000 שקל דמי תחזוקה בשנה, ויש לנו זכאות לשבוע אחד בשנה, ללא אוכל. כעת הפסדנו את הזכאות שלנו לשנה הזאת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מלון קלאב הוטל אילת
מלון קלאב הוטל אילת
מלון קלאב הוטל אילת. "אין חובה לאפשר נופש חלופי"
(צחי קיבנשטיין)
בת שבע מספרת שאת יחידת הנופש הם רכשו טרם הקמתו של מלון קלאב הוטל אילת. "ומאז אנו ממלאים את חובתנו, עומדים בתנאי החוזה ומשלמים מדי שנה את דמי האחזקה לשנה מראש". הסיבה שהם מבקשים לדחות את הנופש ברורה ומפורטת במכתב שכתבו לרשת: "בנינו ונכדינו משרתים בעזה ובצפון בימים אלה, ממש לא זמן המתאים מבחינתנו להירגע או לנפוש. התארגנות לאנשים מבוגרים בתקופה זו היא בלתי אפשרית מבחינתנו. היעדר טיסות מחיפה לאילת, חוסר יכולת לנהוג מרחקים עצומים וארגון תחבורה ציבורית או תלות בגורם שלישי לשם הסעתנו לאילת. כמו כן העיר אינה בטוחה, ועבור נכים ואנשים קשישים התניידות למרחבים מוגנים במהירות הנדרשת בעייתית, ולכאורה אינה ניתנת לביצוע".
למרות ההפוגה כרגע (בני הזוג פנו לרשת לפני ההפוגה), אין ודאות שמצב הלחימה יסתיים בקרוב. אמנם סוף השנה מתקרב, אך הם קיוו שהרשת בכל זאת תבין את מצבם ותוכל לאפשר להם לנפוש פעמיים בשנה הבאה, לקבל הארכה לחופשה בשנה הבאה, או לכל הפחות לקבל החזר כספי.
לטענתה, "מחילופי הדברים עם נציגי הקלאב הבנתי שהאפשרות היחידה שעומדת לרשותי למימוש השנה היא השבוע ה-48, במידה שלא אוכל, עליי לוותר על המימוש השנה ובחודש הבא לשלם את דמי התחזוקה לשנה הבאה. מאחר שישראל נמצאת במלחמה והתנאים לא מאפשרים הגעה לאילת בצורה בטוחה, וחופשה בימי מלחמה אינה אופציה הגיונית, אנו מבקשים לדחות את הגעתנו ומימוש זכאותנו לנופש למועד מאוחר יותר ולימים רגועים יותר".

קלאב הוטל: בקשתכם נדחית

קלאב הוטל ענו להם ב-12 בנובמבר, במכתב רשמי, לפיו כיוון שההסכם נחתם לפני שנים רבות ולתקופת זמן ארוכה מאוד, נקודת המוצא שלו היא שייתכנו מקרים בהם לא יוכל בעל זכות נופש לעשות שימוש בה בשנים מסוימות, "בין אם מטעמים אישיים, ובין אם בשל אירועים שונים ומגוונים שיכולים להתרחש במהלך תקופת חיים", כך נכתב.
"אף על פי כן, הוסכם כי בעלי זכויות הנופש ישלמו את דמי האחזקה מדי שנה בשנה, ללא תלות במימוש זכות הנופש ואין חובה לאפשר נופש חלופי. "מכל מקום, המלון פתוח גם בימים אלה ולא קיימת מניעה למימוש זכות הנופש. בנוסף, נציין, כאמור וכמפורט בשובר תשלום דמי האחזקה השנתיים אותו אתם מקבלים מדי שנה, נאמר כי אישור תחלופה, ככל שהוא מתבצע, הרי שהוא מתבצע בכפוף לכך שיש למלון צורך לעשות שימוש בשבוע המוחלף. נוכח האמור לעיל בקשתכם נדחית בזאת".
אחרי פניית ynet נמסר בתגובה: "הנהלת קלאב הוטל החליטה לאפשר לבני הזוג שבוע נופש חילופי שנקבע לתאריך 22 בינואר, לשביעות רצונם המלאה של הלקוחות. זאת למרות העובדה שאין עליה חובה לאשר שבוע חלופי ולמרות העובדה שבעלי זכות הנופש הגישו בקשה לדחות את מועד הנופש השנתי שלהם ביחידה סמוך מאוד לתאריך השנתי שלהם".