מחסני חשמל תאפשר ללקוחות להתקין לבד בביתם מוצרי חשמל של אלקטרה ואלקו, ללא פגיעה בתנאי האחריות על המוצר. מדובר במקררים, מייבשי כביסה ומכונות כביסה שכיום בכל הרשתות דורשים התקנה של טכנאי. במקביל, הרשת גם מתחייבת לספק את כל מוצרי החשמל לבית הלקוחות כבר ביום הקנייה או עד 24 שעות ממועד הרכישה. גם ניופאן מספקת שירות דומה שהנחיצות שלו צצה בתקופת הקורונה. צרכנים יכולים להתקין לבד מוצרי חשמל לבנים בעזרת סרטונים כולל האייר, אינדיסיט, הובר ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
התקנת מכונת כביסה. אילוסטרציה
התקנת מכונת כביסה. אילוסטרציה
התקנת מכונת כביסה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עד כה בשאר רשתות החשמל ואתרי האינטרנט, זמן האספקה של מוצרי חשמל לבנים הוא לרוב תוך 10-3 ימים. אחרי שהצרכן מזמין, הרשת מעבירה את ההזמנה ליבואן, היבואן משדר לחברת הלוגיסטיקה, שחוזרת ללקוח לתיאום המשלוח. לאחר קבלת המוצר, הצרכן מקבל סמס ובו פרטי היבואנית לשם תיאום ביקור טכנאי, או שהיא יוצרת עמו קשר להתקנה והפעלה של המוצר. יש פה סרבול לצרכן, שכן עליו להמתין יום נוסף לטכנאי ולעסוק בתיאומים. הצרכן לא יכול להתקין בעצמו את המוצרים שכן אז לא תחול עליהם האחריות.
כעת מחסני חשמל מנסה לשנות ולקצר את התהליך המייגע הזה, כרגע במותגים שלה בלבד ובקרוב גם במותגים של יבואנים אחרים, באופן שאולי יאיים בעתיד על עבודת הטכנאים. כמו כן הוא אמור להוזיל עלויות לרשת שכן מדובר בחיסכון בתשלום של הרשת או היבואן לטכנאי. כרגע מדובר בהצעה בלבד: צרכנים שרוצים שטכנאי יגיע להתקין בביתם יזמינו טכנאי כרגיל.
עבור ההתקנה העצמאית הרשת תפנה לקוחות לסרטוני הדרכת התקנה שהיא הפיקה, שנועדו לסייע ללקוחות להתקין את המוצר. ממחסני חשמל נמסר גם כי: "בכוונת הרשת להחליף מוצר פגום שסופק ללקוח במוצר חדש עוד באותו היום או עד 24 שעות מקבלת השיחה למוקד".
כחלק מיישום המהלך הרשת הקימה עם חברת לוגיסטיקר מערך לוגיסטי בקיבוץ צרעה בהשקעה של 15 מיליון שקל ומערכי מרכזי ליקוט חדשים בסמוך לסניפים קיימים.