שחר צמח (39), אב לילדים בני 4 ושנתיים וחצי וחבר כיתת הכוננות בקיבוץ בארי, נהרג כשיצא מביתו עם הפשיטה על בארי תוך שהוא נלחם עד שנגרמה לו התחמושת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
אביו דורון הסתגר בממ"ד בבית בעוד המחבלים מסתובבים בביתו. הם גנבו רכוש וכסף מזומן וגם את הארנק האישי של דורון. המחבלים אפילו לא חיכו רגע וביצעו עסקאות בכרטיס באלפי שקלים. הם קנו באתרים רוסיים ובחברות אחרות. "בזמן שהתבצרתי בממ"ד בקיבוץ המחבלים ניסו לפרוץ את הדלת", הוא מספר. "הם גנבו לי את כרטיס האשראי וחגגו עליו באלפי שקלים. מאז הצלחתי להגיע למוקד ביטול כרטיס אבל מנסה שוב ושוב להגיע למישהו שיכול לסייע לי לבטל את העסקאות ולא מגיע. אבל זה רק כסף ולא איכפת לי מהכסף. איבדתי בן, את שחר, הוא גיבור. הוא נלחם עם כיתת הכוננות ואף אחד לא הגיע. הוא נלחם עד שנגמר לו התחמושת".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: מחבלים יורים אל עבר אזרחים בבארי
תיעוד: מחבלים יורים אל עבר אזרחים בבארי
מחבלים בבארי
"עברנו גיהנום בבארי, חברי כיתת הכוננות נלחמו שם עד הכדור האחרון, לבד, בלי אף אחד", הוא מסיף. "סיפורי הגבורה שלהם עוד יסופרו. שחר וכל 1,200 תושבי בארי הופקרו במשך 7 שעות על ידי צה"ל. במשך 7 שעות לא היה חייל אחד בבארי. במשך 7 שעות כיתת הכוננות נלחמה לבד מול מאות, כן, מאות מחבלים. שחר שלי הגן במשך 4 שעות על נקודת איסוף הפצועים. נלחם כמו אריה, הרג עשרות מחבלים. כשנגמרה לו התחמושת הוא לקח מחבריו הפצועים מכיתת הכוננות והמשיך להילחם עד שנגמרה לו התחמושת ואז המחבלים פרצו, הרגו אותו, את הרופא והפראמדיקית ואת חבריו מכיתת הכוננות. ולחשוב שבכל השעות הללו שחר האמין שצה"ל יבוא, יציל את חברי בארי ויחלץ אותו מהקרב".