קבוצת אירני, בעלת פקטורי 54, החלה לפעול רשמית כבעלת הזכיון למותג לקוסט, הידוע בסמל הקרוקודיל הירוק, שעבר אליה לאחר עשרות שנים שהיה בבעלות משפחת פולק, בעלת חנות "ונדום" בגן העיר בתל אביב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אירני הודיעה כי תשקיע 12 מיליון שקל בפתיחת חנויות לקוסט בישראל. שלוש חנויות דגל חדשות של המותג נפתחו לאחרונה בקניון רמת אביב, בקניון הזהב ובאייס מול אילת. לקוסט תחת פולק הפעילה חנות אחת בקניון TLV, שנסגרה. לדברי איתן פולק, המותג עבר לאחר שדרישת לקוסט הייתה לפתיחת חנויות עצמאיות של המותג, בעוד לו לא היה עניין בפעילות קמעונאית מסוג זה.
1 צפייה בגלריה
שגריר המותג, הטניסאי נובאק ג'וקוביץ, מתחת לסמל הידוע של התנין הירוק
שגריר המותג, הטניסאי נובאק ג'וקוביץ, מתחת לסמל הידוע של התנין הירוק
שגריר המותג, הטניסאי נובאק ג'וקוביץ, מתחת לסמל הידוע של התנין הירוק
(צילום: לקוסט)
בקרוב ייפתח בישראל אתר אונליין מקומי של המותג, שיציג את הקולקציות לנשים, גברים וילדים. טווח מחירים: חולצות פולו: 590-399 שקל, ביגוד עד 1,029 שקל, נעליים 119-429 שקל.
המותג הצרפתי האייקוני צמח מענף הטניס. הוא נוסד על ידי רנה לקוסט, טניסאי צרפתי אגדי שזכה בשלל אליפויות עולם בשנות ה-20 של המאה הקודמת. שגרירי המותג הם שניים מהטניסאים המובילים בעולם: ונוס וויליאמס ונובאק ג'וקוביץ. לקוסט היא הספונסרית הראשית של אליפות צרפת לטניס רולאן גארוס משנת 1971. המותג מציג מדי עונה קולקציה חדשה על מסלול התצוגה של שבוע האופנה בפריז.
קבוצת אירני בראשות רוני אירני היא בעלת זכיון ל-150 מותגי יוקרה בתחום האופנה והספורט. הזכיון האחרון שקיבלה היה של מותג הספורט פומה, שנפתחה לו חנות דגל בנמל ת"א. בנוסף היא בעלת הזיכיון לליוויס, ארמני, דיזל, ראלף לורן, בוס, דולצה גבאנה ועוד.
לדברי אירני, "אני לא חושש מפגיעה במכירות, גם לאחר פתיחת השמיים. מותגי העל לא נמכרים בחו"ל במחיר זול יותר, גם לא בדובאי או בלונדון. בישראל אנחנו יקרים מקסימום ב-10% מהסיבה שדרשנו עם קבלת הזכיונות להוריד את המחיר לישראל בטענה שכיום באמצעות האינטנרט המחירים בכל העולם שקופים והמוצרים זמינים לרכישה באונליין, והיצרנים באו לקראתנו. כיום רוב מותגי היוקרה מצויים בישראל".