בשיתוף אתר "המקצוענים"
קופסת הביקורת לרוב מותקנת בחללים רטובים כמו חדר רחצה, חדר שירותים, חדר כביסה ובמרפסות. היא ממוקמת ברצפה, ולרוב מכוסה במכסה פלסטיק עגול.
מי הדלוחין מגיעים אליה לפני הגעתם לצינור הראשי. היא ממוקמת בחיבור שבין לפחות שני צינורות. התפקיד שלה הוא לאפשר גישה קלה, מהירה ונוחה לצנרת, ללא שבירת אריחים, במקרה של סתימה או פיצוץ צנרת.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

האם בכל מקרה ניתן להוסיף מחסום ריח לקופסת הביקורת?

בקופסאות ביקורת ישנות, אין אפשרות להוסיף מחסום ריח. ולכן, אם תרצו לעשות זאת, יהיה עליכם להחליף את קופסת הביקורת.
בקופסאות חדשות, מחסום הריח הוא אמנם מובנה, אך הוא יכול ליפול בעקבות פתיחת הקופסה לצורך תיקון סתימה או כל תקלה אחרת בצנרת. במקרה זה, תוכלו להחליף את המחסום ולהתקין במקום מחסום ריח חדש.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד מתבצעת הוספה של מחסום ריח?

חשוב להקפיד שהעבודה תהיה מקצועית ובהתאם לשלבי העבודה הדרושים. אם קופסת הביקורת ישנה, ויש צורך בהחלפת כל קופסת הביקורת, הרי שיש צורך באינסטלטור. זאת, בשל מורכבות העבודה, ועל מנת שלא תגרמו בטעות נזק לצנרת, דבר שיכול לעלות לכם ביוקר ולגרור מיני-שיפוץ מיותר.
לעומת זאת, הוספת מחסום ריח בלבד, היא פעולה לא נעימה במיוחד, אך בהחלט כזו שניתן לבצע עצמאית ללא בעל מקצוע.
פתיחת קופסת הביקורת: לעתים, ניתן להסתפק רק בהסרת מכסה קופסת הביקורת (ידנית או עם מברג). לעומת זאת, לעתים יהיה צורך בשבירת האריחים שבסביבת קופסת הביקורת. אם אין לכם אריחים רזרביים תואמים, קחו בחשבון שתצטרכו למצוא אריחים דומים או מעוצבים, שישמשו כ'טלאי' מעוצב, בייחוד אם קופסת הביקורת ממוקמת במיקום בולט בחדר הרחצה.
אם אין לכם הכנה למחסום ריח, הרי שיהיה צורך בפירוק של 3-4 אריחים, ובהוצאת קופסת הביקורת הישנה והחלפתה בחדשה, הכוללת מחסום ריח. לפני שאתם מחפים את האזור באריחים, ודאו שאין דליפות מקופסת הביקורת החדשה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה חשוב לדעת על בחירת המכסה לקופסת הביקורת?

בין אם המכסה של קופסת הביקורת הוא עגול או מרובע, הרי שקופסת הביקורת עצמה היא לרוב במידה סטנדרטית זהה. תוכלו לבחור בין מכסה בצורת מסננת לבין מכסה סגור. ההבדל נעוץ בסוג השימוש שלכם בחדר. ככל שקופסת הביקורת קרובה יותר לחלל רטוב (בקרבת מקלחון, למשל), כדאי שהמכסה יהיה בצורת מסננת, מה שיאפשר גריפת מים בקלות אליו.
בכל מקרה, אם אתם בוחרים במכסה אטום, חשוב שיהיה קל לפתוח אותו עם מברג. אם הוא אטום הרמטי וקשה לפתיחה, הרי שמטרת קופסת הביקורת מפוספסת.
היא אמורה להיפתח בקלות ולאפשר לכם גישה מהירה ונוחה במקרה של סתימה בצנרת מי הדלוחין. בדקו את פתחי קופסאות הביקורת בביתכם: אם לא ניתן לפתוח אותם בקלות, כדאי מאוד למהר ולהחליף אותם, ולא להמתין למצב שבו תתפתח סתימה, ולא תהיה לכם גישה נוחה אל הצנרת.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה זה אמור לעלות לכם?

אם יש לכם קופסת ביקורת חדשה, הרי שתוכלו להחליף או להוסיף מחסום ריח בסכום של בין 200 ל-400 שקל. ואולם, אם קופסת הביקורת ישנה, העבודה תתייקר משמעותית, ותתחיל בסכום של 1,500 שקל.
המחיר יעלה בהתאם למורכבות העבודה וסוג האריחים שיש להחזיר. לרוב, המחיר לא יעלה על 2,000 שקל, ואמור לכלול הכל: מע"מ, חומרי עבודה וסגירת הריצוף עם אריחים. כמו כן, נהוג להעניק אחריות של שנה על העבודה (בין אם מדובר רק בהוספת מחסום ריח או בהחלפת כל קופסת הביקורת). לכן, דרשו שהדבר יצויין בכתב במפורש בקבלה ושמרו לכם תיעוד שלה.