ההאטה בענף האופנה לא פוסחת על קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל: למרות גידול של 12.3% במכירות ברבעון השלישי של 2023, שהסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל - הרווח הנקי נחתך בחצי והסתכם בכ-25.6 מיליון שקל בלבד בהשוואה לרווח של כ-50.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה בהכנסות נבעה מגידול בשטחי המסחר של הפעילות החדשה - סן גלסס, פליינג טייגר וג'מבו, וכן פתיחת חנויות מנגו, פוקס ואמריקן איגל בחו"ל. דווקא מגזר הספורט, שכולל את נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט, שנחשב למנוע הצמיחה ולמוקד הרווחיות של הקבוצה, רשם ירידה של 4% בהכנסות בחנויות זהות, בנוסף לירידה של 8% ברווח התפעולי. עם זאת, הכנסות המגזר עלו ב-30% ל-524 מיליון שקל כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות.
1 צפייה בגלריה
תמונה של הראל ויזל
תמונה של הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: עמית שעל)
במגזר האופנה ואופנת הבית נרשמה ירידה של 3.9% במכירות בחנויות זהות והפסד תפעולי בסך של 6 מיליון שקל. הירידה בחנויות הזהות גרעה 5% מהכנסות הפעילות של המגזר, שהסתכמו ב-468 מיליון שקל. במגזר האווירה והטיפוח (ללין) חלה ירידה של 2.4% בנוסף לירידה של 12% ברווח התפעולי.
כמו שאר רשתות האופנה, פוקס נאלצה להעמיק הנחות ולהגדיל ב-14% הוצאות שיווק ומכירה במטרה למשוך קונים, מה שפגע ברווחיות הקבוצה, כמו גם העלייה בשער הדולר, בעלות השכירות בקניונים ובעלייה החדה בסך של 32% בשכר העובדים.
בסך הכל מפעילה פוקס 430 חנויות בארץ ובחו"ל.
בדוחות הכספיים ציינו כי " מתחילת המלחמה נרשמה ירידה משמעותית במכירות הקבוצה בישראל, אך לאחרונה ניכר שיפור הדרגתי. לאור העובדה שחלק מפעילות הקבוצה הינו מחוץ לישראל, סך הירידה בכלל הכנסות הקבוצה (בישראל ומחוץ לישראל) בתקופה מתחילת אוקטובר ועד בסמוך למועד פרסום הדוחות, לפי הערכה הינו בשיעור של בין ,15%-10% בהתבסס על דוחות ניהוליים של הקבוצה שאינם מבוקרים או סקורים".