חוק החניונים מעורר סערה: כמה ימים לאחר שהחוק נכנס לתוקף, בעלי חניונים רבים, בעיקר באזור המרכז, העלו את מחיריהם בצורה דרמטית. במקום לחלק את המחיר בשעה ל-60 דקות ולחשב על פי אותו יחס את המחיר החדש, בעלי החניונים ניצלו את החוק וייקרו את המחיר פי שניים עד שלושה. נוסעים דיווחו על מחירים מופקעים ששילמו בחניונים, ולדבריהם השתלם להם יותר לחנות מחוץ לחניון ולהסתכן בדוח של 100 שקל.
שר האוצר סמוטריץ' הפנה אצבע מאשימה כלפי ח"כ נעמה לזימי מהדמוקרטים החתומה על החוק עם ח"כים נוספים ואמר היום ״בזמן שאנחנו עובדים קשה כדי להוריד את יוקר המחיה, נעמה לזימי וחבריה בשמאל עובדים קשה כדי שיהיה יקר כאן״. לדברי סמוטריץ' "עושק החניונים הוא תוצאה של חוק טיפשי של חברת כנסת פופוליסטית שגרמה לעליית מחירים מטורפת. הציונות הדתית תגיש בדחיפות חוק לביטול החוק לייקור החניונים של נעמה לזימי".
2 צפייה בגלריה
חניון תת קרקעי
חניון תת קרקעי
חניון תת קרקעי
(צילום: מאור סוויסה)
אלא שלא מדובר בחוק של לזימי לבדה. הצעת החוק במקור הוגשה על ידי ח"כ לשעבר אברהם בצלאל (ש"ס), שאף הודה לשר האוצר ולשרת התחבורה על "תמיכתם בחוק הזה״, כשהוא אושר לקריאה טרומית. על ההצעה חתומים שלושה ח״כים נוספים מהקואליציה, יונתן מישרקי (ש"ס), יוסף טייב (ש"ס) וניסים ואטורי (הליכוד). בנוסף, מתוך 33 ח"כים שהצביעו בעד החוק בקריאה שנייה ושלישית, 22 הם מהקואליציה.
לזימי לא נשארה חייבת ופרסמה ברשתות החברתיות פוסט בו כתבה כי "מה שעשה היום השר ליוקר המחיה בצלאל סמוטריץ והתועמלן המלווה שלו עמית סגל, שפשוט הפילו עלי את העניין כולו הוא בדיוק מה שהם - מכונת רעל על סטרואידים. ‏סמוטריץ', שר האוצר הכי ערל לב וכושל שידעה המדינה, יקר לכל משק בית של הציבור העובד והמשרת את יוקר המחייה בכ-12 אלף שקל לחודש, והסכום הנתון הזה רק יעמיק בתקציב הגזרות והקיצוצים הנוכחי. ‏הכל התייקר בממשלת חמאס הוא נכס, רק החיים הפכו לזולים".
2 צפייה בגלריה
הפגנה למען הדמוקרטיה, סיום המלחמה והשבת החטופים בכיכר רבין
הפגנה למען הדמוקרטיה, סיום המלחמה והשבת החטופים בכיכר רבין
ח"כ נעמה לזימי
(צילום: יאיר שגיא)
עוד כתבה לזימי כי לא זו הייתה כוונתה בהגשת החוק "אני פועלת להבין איך ניתן לתקן את העיוות שנוצר, מצד אחד חוק שאומר - תשלם על מה שחנית, מצד שני נוצל בתיאום אחיד להעלאת מחירים מקוממת. הכוונה היתה להוריד מחירים, לסייע לציבור, ניצול החוק להעלאת המחירים מקוממת ומכעיסה ויצרה עיוות. אבל האחריות? עלינו״. כעת היא פועלת לתקן את החקיקה ואף קבעה דיון בוועדת הכלכלה בהמשך החודש, כדי להבין מה ניתן לעשות עם ההתייקרות הלא רצויה. בנוסף, לזימי הודיעה כי תפנה לרשות התחרות בנוגע לתיאום אחיד של בעלי החניונים והעלאת מחירים כ״קרטל״, לדבריה.
בקואליציה יש כבר חבר כנסת, דן אילוז, שזינק על ההזדמנות והגיש הצעת חוק חדשה - שמציעה לבטל את החוק שרק נכנס לתוקף.