הצרכן הישראלי יכול להיות רגוע בתחום אחד: מחירי האופנה לא עולים כרגע, כך טוען מנכ"ל קבוצת הודיס-קסטרו רון רוטר, שהציג היום (שני) את הקולקציה החדשה של החברה.
"אם תיכנסי לחנות את תראי מחירים הכי נמוכים שהיו לנו אי פעם", מדגיש רוטר. "אני משווה סוף עונה לסוף עונה. גם מחירי תחילת העונה נמוכים מתמיד. למרות בעיות הלוגיסטיקה הרוחביות בעולם ומחירי ההובלה שאמנם ירדו קצת אבל עדיין גבוהים, השקל החזק מאוד עזר לנו לשמור על מחירים ואף להוריד מחירים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
רון רוטר
רון רוטר
רון רוטר
(צילום: אביב חופי)
עוד אמר רוטר: "אני לא רוצה לחשוב על מצב בו הדולר היה עולה מעל 4 שקלים, ואז יש גבול למה שאנחנו יכולים לספוג. אנחנו עושים מהלכים, מתמודדים. התחרות מול חו"ל עושה את שלה ואנחנו עובדים מאוד קשה כדי לא להעלות מחירים".
מבדיקה עולה שקסטרו מציעה מבצעי 3 ב-100 כרגע, מבצע לא נפוץ ברשת. עוד דוגמא לשחיקה במחיר: ב-2010 המחירים של ג'ינס בקסטרו נעו בין 160 ל-500 שקל. כיום המחירים של דגמי הדנים של החברה נעים בין 129.90 שקל ל-229 שקל, כשהמחיר הנפוץ ביותר הוא 169.90 שקל. יחד עם זאת מחירי הרשת עדיין גבוהים בהשוואה לרשתות אופנה מהירה בחו"ל או לאתרים שישראלים קונים מהם אונליין. כך למשל: ג'ינס לילדים בקסטרו נמכר ב-89.90 שקל ומעלה, בעוד שבנקסט מוכרים ג'ינס לילדים ב-60-50 שקל.
"אי אפשר להתעלם מהצלחת שיאין, ואנחנו מתמודדים", אומר רוטר. "בענף האופנה יש תחרות בריאה. המדינה לא מתערבת והייצור עבר למזרח, מה שהוריד מאוד מחירים. זה יכול ללמד מה גורם ליוקר המחיה בענפים אחרים. לשמחתי הנתונים בישראל מעודדים. האינפלציה פה נמוכה משמעותית לעומת אירופה וארה"ב בזכות השקל חזק. זה מפצה על פגיעה רוחבית קשה בשרשרת ההפצה, והמחירים הכי תחרותיים הם באופנה".
2 צפייה בגלריה
קסטרו ברמת אביב
קסטרו ברמת אביב
קסטרו ברמת אביב
(צילום: איימי נקדאי)
אתה אומר שיש תחרות אבל יש גם התחזקות של קבוצות כמו פוקס שקונות הרבה רשתות. "יש לי הרבה כבוד והערכה לקבוצת פוקס, אבל בשוק שלנו אין שחקן כל כך ריכוזי עד כדי חשש לפגיעה בתחרות, כי באופנה המשחק הוא לא רק בקניון. באופנה העולם שטוח. יש שיאין, אסוס, נקסט, אמזון, אני לא חושב שיש כ"כ הרבה ענפים שהם מבוזרים כמו ענף האופנה, אולי רק ענף ההסעדה. למרות כל מה שקרה בשנה האחרונה, המחירים נשארו מאוד יציבים. כרגע צריך להתמקד בענפים בהם המחירים עלו מאוד ולראות איך פותרים את זה".
קבוצת קסטרו-הודיס מחזיקה בקסטרו, קסטרו הום, אורבניקה, טופ טן, קרולינה למקה, שמתרחבת לאחרונה מדוכנים לחנויות, איב רושה, קיקו והודיס. הכנסות הקבוצה לרבעון מסתכמות בכ-424 מיליון שקל עם עלייה ברווח התפעולי ברבעון השלישי של 2021 בזכות תוכנית התייעלות של החברה כדי להתגבר על הפגיעה בפדיון ב-2020.
בחברה אומרים שהאונליין של קסטרו עובד כעת כמו 10 חנויות, אבל גל האומיקרון פגע בקבוצה, שרק התאוששה לאחרונה מ-2020. "יש ירידה במכירות כי אנשים לא מגיעים לקניונים", מסביר רוטר. "נקווה שיחזרו במהרה כשהגל יירגע. השנה פסח יוצא מאוחר, באמצע אפריל, אז ייקח קצת זמן, אבל בסוף אנשים רוצים לחזור לשגרה שלהם, לצאת, לבלות".