עסקת ענק בנווה צדק: אסי טוכמאייר, מבעליה של חברת הנדל"ן ישראל קנדה, רכש לאחרונה 1.5 דונם במיקום מרכזי בשכונה הוותיקה בעסקה כוללת של 105 מיליון שקל. הבית נמצא סמוך למרכז סוזן דלל ונחשב לאחד היפים בשכונה.
הנכס, שנמצא ברחוב אמזלג פינת ברנט בקצה הדרומי של השכונה, כולל שלוש חלקות הגובלות זו בזו והיה בבעלותו של ירון מילר, בעלי השטיח המעופף, שהלך לעולמו. לאורך השנים כמה גורמים לטשו עיניהם לנכס, בהם רומן אברמוביץ', רוני אירני שגם מתגורר בבית בשכירות ואחרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נווה צדק
נווה צדק
נווה צדק
(צילום: ירון ברנר)
על המגרש יש כיום וילה ושני בתים נוספים בשטח כולל של 900 מ"ר, ובמרכזו יש בריכה. בשלוש החלקות יחד ישנן זכויות בנייה ל-3,000 מ"ר בנוי.
יורשיו של מילר לא הגיעו להסכמות על המכירה, ורק לאחרונה בתום מו"מ ממושך החליטו למכור את הנכס לטוכמאייר. ככל הידוע, טוכמאייר מתכוון לגור במקום עם משפחתו.
טוכמאייר מחזיק ב-20% ממניות ישראל קנדה, בדומה לשותפו לייסוד ולשליטה בחברה ברק רוזן. שווי המניות שכל אחד מהם מחזיק הוא כ-1.2 מיליארד שקל.
ישראל קנדה, העוסקת בהקמת מגדלי יוקרה, נהנתה מהזינוק במחירי הנדל"ן בעיקר במרכז הארץ. החברה מתמקדת באזורי ביקוש בתל אביב ובשנים האחרונות התרחבה גם לירושלים, נתניה והרצליה ובונה אלפי יחידות דיור בשנה, מאות אלפי מ"ר משרדים, ופועלת גם בתחום המלונאות. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הרוויחה החברה 335 מיליון שקל. מניית החברה רשמה תשואה של 600% בשלוש השנים האחרונות ונסחרת לפי שווי חברה של 6 מיליארד שקל.
נווה צדק היא השכונה המבוקשת ביותר בתל אביב והיקרה בעיר בשל קרבתה לים ולשדרות רוטשילד, הבנייה הנמוכה ואופי הבניינים שבה שהוא בעיקר לשימור ולא כולל מגדלי מגורים.
המיליארדר רומן אברמוביץ רכש בה ב-2015 ב-100 מיליון שקל את המבנה ברחוב חברת ש"ס ששימש כמלון ורסנו, אף הוא בשטח של 1.5 דונם, והפך אותו לבית משפחתי של 6 חדרים. שני בתים דומים לזה שרכש טוכמאייר, היחידים בשכונה הבנויים על חלקה גדולה, הם של אברמוביץ' ושל מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ברחוב שלוש.
שיא במחירי הקרקעות נרשם ב-2019 בעסקה שבה נמכרו 2 דונם מול הדולפינריום בתל אביב ב-250 מיליון שקל, אולם מדובר בקרקע שמיועדת לבניית מלון ודירות נופש ואילו בעסקה הנוכחית מדובר בשטח שמיועד למגורים.