שר החוץ יאיר לפיד ושרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן יביאו ביום ראשון לאישור הממשלה החלטה להקמת קרן מחקר ופיתוח משותפת לישראל ולאיחוד האמירויות להשקעות הדדיות בהיי טק.
3 צפייה בגלריה
  עוד שיתוף פעולה עם האמירויות
  עוד שיתוף פעולה עם האמירויות
עוד שיתוף פעולה עם האמירויות
(צילום: shutterstock)
ישראל תקצה לקרן תקציב של 15 מיליון שקל מידי שנה במשך 10 שנים ואיחוד האמירויות ישוו את הסכום. בשל כך, בקרן אמורים להצטבר במשך 10 שנים סה"כ 300 מיליון שקל.
מדובר בקרן מחקר ופיתוח תעשייתית דו-לאומית שתתמוך בבקשות לפעילות משותפת בין חברות ישראליות לבין חברות אמירתיות.
בדומה לקרנות בינ"ל אחרות הקיימות היום, הקרן תספק תמריץ כספי לחברות הישראליות, כאשר מדובר במו"פ של מוצרים טכנולוגיים חדשים או בשדרוג מהותי של טכנולוגיה קיימת, וכן סיוע באיתור שותפים טכנולוגיים זרים.
תמיכת הקרן תאפשר גישה למשאבים בינלאומיים, ידע, טכנולוגיה ותשתיות אשר לא קיימות בישראל. התמיכה תאפשר גם סיוע לחברות ישראליות דרך גיוס שותפים מקומיים, התאמה לרגולציה זרה, ויצירת יתרון שיווקי, כלכלי או עסקי.
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד בדובאי
(צילום: AFP)
היוזמה להקמת הקרן, אותה יובילו מהצד הישראלי משרד החוץ, משרד המדע, רשות החדשנות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה, עלתה גם במהלך ביקור רה"מ בדצמבר האחרון באבו דאבי, ובהצהרה המשותפת שלו עם יורש העצר.
3 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
השרה אורית פרקש הכהן בדובאי
(צילום: EPA)
שר החוץ, יאיר לפיד: "ישראל ואיחוד האמירויות חולקות תשוקה לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, שתשפרנה את איכות החיים של האדם, את הסביבה ואת הכלכלה. קרן המו"פ הבילטרלית היא המנוע להתנעת המהלך בסקטור הפרטי, ע"י עידוד החברות, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים, לחבור יחד, לפתח, לייצר ולשווק המוצרים הטכנולוגיים החדשניים ברמה אזורית ועולמית".
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: ״אני רואה חשיבות רבה בהקמת קרן השקעות הדדית בתחומי ההייטק בין ממשלת ישראל לאמירויות. איחוד האמירויות משקיעה היסטורית בענפי אנרגיה, תשתיות ועוד, בשל כך הקרן החדשה תייצר גשר שיקל על השקעות אמירתיות בטכנולוגיה ישראלית בתחומים אלו ונוספים".