אל על סיימה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של 8% ברווח הנקי, שהסתכם ב-203 מיליון דולר – לעומת 187 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החזרה של חברות התעופה הזרות החלה לתת את אותותיה: נתח השוק של אל על בנתב"ג ירד ברבעון הנוכחי ל-36%, לעומת 41% ברבעון המקביל. למרות הירידה בנתח השוק, הצליחה אל על להגדיל את ההכנסות והרווח.
ההכנסה למושב משוקלל לק"מ עלתה ב-4% לעומת הרבעון המקביל, בין היתר בזכות גידול בתפוסה והתייקרות של כ-2% במחיר המשוקלל לכרטיס טיסה.
לעלייה ברווח הנקי תרמה גם העובדה שברבעון הנוכחי נרשמו לחברה הכנסות מימון בסך 4 מיליון דולר – לעומת הוצאות מימון בסך 24 מיליון שקל ברבעון הקודם. זאת משום שאל על, שצברה רווחים משמעותיים בזמן המלחמה כשטסה כמעט לבדה, צמצמה את חובה ל-1.2 מיליארד דולר לעומת 1.5 מיליארד דולר בתחילת השנה, ובהתאם צומצמו תשלומי הריבית בגין החוב.
בנוסף, לעלייה ברווח תרמה ירידה קלה במחיר הדלק הסילוני, וכן נרשמו הכנסות חד פעמיות בניכוי הוצאות חד פעמיות – בסך 5.9 מיליון דולר – שנבעו ממימוש אופציית פאנטום הקשורה בעסקת רכישת כאל, שלא בוצעה לבסוף.
ההון העצמי של אל על מסתכם במיליארד דולר, כתוצאה מהרווחים שצברה מתחילת השנה – בסך 364 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.074 מיליארד דולר, גידול של 7% לעומת הרבעון הקודם, כתוצאה מגידול בפעילות ובביקושים.
למרות שחברות תעופה החלו לחזור ולטוס לישראל, אל על הצליחה להגדיל את שיעור התפוסה במטוסיה ב-1.5%, והוא הסתכם ב-93.5% לעומת 93.8% ברבעון הקודם. יש לציין כי בעולם התעופה הממוצע עומד על שיעור תפוסה של כ-84%. כמו כן הגדילה אל על ברבעון השלישי את היצע המושבים שלה, בין היתר באמצעות תוספת מטוסים חכורים וחדשים. אל על מציינת כי כמות חברי מועדון הנוסעים שלה מתקרבת ל-4 מיליון חברים.
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה: "אנו מסכמים רבעון נוסף שהושפע ממציאות ביטחונית משתנה, בו חווינו ביקושים גבוהים לטיסות החברה בשל היצע מוגבל בנתב"ג, בשילוב מגמת הביקוש העונתי הגבוה של עונת הקיץ והחגים. גם בעת הזו אנו ממשיכים בפיתוח כושר הייצור של החברה, הרחבת צי המטוסים והכשרת כוח האדם, לרבות גיוס והכשרה של צוותי אוויר וקרקע. החל מהרבעון הרביעי אנו רואים מגמת התאוששות בנתב"ג עם חזרתן של החברות הזרות, אשר להערכתנו תימשך באופן הדרגתי גם לאורך שנת 2026".







