בואו נחשוב: אנחנו לוחצים את ידה/ו של מי שלא הכרנו, והיא/הוא את ידינו. האם נרצה להרגיש ולראות עור חלק ונעים למגע וציפורניים מטופחות, או עור מחוספס וציפורניים מוזנחות? התשובה ברורה. ידוע, שחורף קר ויבש, שמשפיע על העור בכלל, נותן אותותיו גם בידיים, שעלולות להיות יבשות, אדומות ואפילו מתקלפות בעונה הזו. מה עושים? מקדישים להן זמן טיפוח. מושחים קרם עשיר, טובלים באמבט פראפין, ובוחרים תכשיטים ייעודיים ומיוחדים. כי לעולם ידיים מטופחות ונעימות למגע יהיו חלק ממראה בריא וצעיר.

שעונים

את ייצור השעון הראשון, שהיה שעון כיס מגושם ונקרא 1505 על שם השנה שבה יוצר, זוקפים לזכותו של פיטר הנלין, שחי בגרמניה במאה ה־16. מאז התפתחה תעשיית השעונים, והיום מיוצרים שעונים פשוטים בצד שעוני יוקרה, שמחיריהם נעים ממאות שקלים בודדים ועד עשרות מיליוני דולרים! - כי תמיד יהיה מי שישאף לתואר השעון היקר בעולם. ככל שהתעשייה מתפתחת, נוצרים גם שעונים ייעודיים, כמו שעוני טיס, צלילה, שטח ואופנה.
3 צפייה בגלריה
שעון סגול חכם
שעון סגול חכם
שעון סגול חכם
(צילום: יח"צ)

הזמן לפי סבא מישקה

מתן אדרי (25), לשעבר לוחם במודיעין, שילב בין הגעגוע שלו לסבו, מישקה, שנפטר לפני 19 שנה, לאג'נדה ירוקה שמכוונת את חייו. לאחרונה החל בשיווק מותג שעוני יד חברתי ואקולוגי, Mishka Watches, שהקים לזכר הסב. השעונים, שעשויים מעצים ממוחזרים ומבטאים את הסיפור והערכים של סבא מישקה, שאהב טבע והיה אספן שעוני יד, מעוצבים על ידי בוגרי בצלאל במגוון סגנונות. לכל שעון יש שם, סיפור ועיצוב בהשראת תכונות האופי של דמויות שונות, שהיו קשורות לסבא מישקה. כך שעון Rebbecca, שעוצב בהשראת סבתא רבקה, אשתו של מישקה, הוא עדין וקלאסי. לשעון Mark, שעוצב בהשראת מארק, אחיינו של סבא מישקה, יש מראה ספורטיבי, ומשולב בו לוח מכוונים של מכונית ספורט, כי מארק אהב ספורט ומכוניות, וסגנון חייו היה תחרותי. יש לציין, שעבור כל שעון שנרכש, נוטע אדרי עץ בשיתוף קק"ל.
3 צפייה בגלריה
מתן אדרי
מתן אדרי
מתן אדרי
(צילום: אייל לייבל)

חוכמה של שעון

קבוצת ח.י. מייבאת לישראל את שעוני ה־Amazfit החכמים של חברת הואמי (Huami GTS 2e). השעון משלב אופנה עם בריאות, ולשם כך הוא מעוצב בצורת תלת־ממד מעוגלת. המסך HD AMOLED בגודל 1.65 אינץ’, כשמרבית פני השעון תומכים בתצוגת Always-on תואמת.
מחיר מומלץ לצרכן: 570 שקל. להשיג: ברשתות חשמל ואלקטרוניקה

טבעות

כמו השעונים, גם שוק הטבעות מציע כאלו שמחירן שווה לכל נפש, ויש טבעות שמחירן מגיע למיליוני דולרים. המחיר תלוי בגורמים שונים, כמו החומר ממנו עשויה הטבעת והאבן המשובצת.
ולא רק זה. מתברר, שיש המקנים משמעות לאצבע שעליה אנחנו בוחרות/ים לענוד את הטבעת.
אגודל: ענידת טבעת על האגודל מסמלת עושר וכוח. גברים, יותר מנשים, נוהגים לענוד טבעת על אצבע זו.
אצבע: כאצבע המסמלת את יופיטר, היא משלבת תכונות של עוצמה, מנהיגות וסמכותיות.
אמה: יש שיעדיפו שלא לענוד עליה טבעת, בגלל היותה צמודה לאצבע המורה, וענידת טבעת על האמה עלולה להקשות על פעולות מסוימות. ויש הבוחרים דווקא עליה להציב טבעת מושכת תשומת לב. אסטרולוגית, האמה מסמלת איזון, אחריות ואינדיבידואליזם.
קמיצה: עליה נהוג לענוד טבעות אירוסים ונישואים בשל האמונה, שיש בה וריד, המחבר אותה אל הלב. אסטרולוגית מסמלת אצבע זו את הירח, ומיוחסות לה תכונות של יצירתיות, יופי ורומנטיקה.
זרת: יש הבוחרים להציב טבעת על הזרת מתוך אמונה בתכונות המיוחסות לה: אינטליגנציה ויכולת שכנוע.

רשת ד"ר גב: אמבט פראפין לעור הידיים
מבקשים לפנק, אבל ממש, את עור הידיים היבש? תטבלו את כפות הידיים באמבט פראפין של רשת ד"ר גב, שמיועד לטיפול ביתי. הפראפין מרכך, מלחח ומזין את העור, ומסייע בשיכוך כאבים. מגיע עם 3 שקיות 100% שעוות פראפין וכן 20 שקיות פלסטיק.
מחיר: 369 שקל. להשיג: בחנויות ובאתר ד"ר גב
3 צפייה בגלריה
אמבט פרפין
אמבט פרפין
אמבט פרפין
(צילום: יח"צ)

לדעת איך ללחוץ

בכל תרבות, יש ללחיצת יד, כחלק משפת הגוף, משמעות וחשיבות, כחלק מתקשורת בין אישית, ובהיותה מעבירה מסר לא מילולי בין הלוחצים. כך הדבר בכל פגישה, בין אם מדובר באינטראקציה עסקית, חברית או רומנטית.
1 לחיצת יד עסקית צריכה להיות קצרה ולענין.
2 לחיצת יד חברית יכולה לארוך מעט יותר זמן, אך אל לה להיות ארוכה מדי, שלא לגרום לחוסר נוחות בקרב אחד מהלוחצים.
3. לחיצת יד בטוחה מעבירה מסר של אדם עם ביטחון עצמי ומרוצה מעצמו. לחיצה רפה, שמכונה "דג מת", מעידה על אדם חסר אנרגיה.
4 יש חשיבות לחוזק ולמספר ניעות היד מעלה מטה. צריך "לנענע" בעדינות, לא מעל 3 פעמים, ולא לזעזע את גופו של השותף ללחיצה.
5 מגישים ללחיצה רק את האצבעות? לא רצוי, אלא אם המטרה היא לשדר "קור" לצד השני.
6 מחקר במכון ויצמן העלה, כי לחיצת ידיים משרתת העברת מסרים כימיים בין הלוחצים.
7.לחיצת יד עוטפת וחמה ביחד עם קשר עין מתאים, עושה את העבודה.